1401-11-09 17:00
638
0
83255
سخنگوی اجلاسیه شهدای محله امام رضا (ع) مطرح کرد:

سنگرهای جهاد تبیین از مساجد تا مدارس/ تشریح برنامه‌های اجلاس شهدای محله امام رضا (ع) گرگان

سخنگوی اجلاسیه شهدای محله امام رضا (ع) با اشاره به تسری سنگرهای جهاد تبیین از مساجد تا مدارس گفت: اجلاس شهدای محله امام رضا (ع) در ۳۰ شب برگزار می‌شود.

گلستان ما، رضا روشنی؛  حجت‌الاسلام سید حبیب‌الله حسینی اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی پایگاه‌های بسیج، مساجد و هیأت‌های مذهبی در مقطع فعلی جهاد تبیین است که مقام معظم رهبری آن را یک امر فوری و واجب دانستند.

سخنگوی اجلاسیه شهدا محله امام رضا (ع) ادامه داد: امروز جوانان و نوجوانان ما با شبهاتی رو به رو هستند که باید به آن پاسخ داده شود و یکی از عرصه‌هایی که می‌تواند در این زمینه اثرگذار باشد مراسمی از جنس یادواره شهدا است چرا که شهدا برای ما عزت دارند و قابل تکریم هستیم.

 حسینی بیان کرد: تصمیم گرفتیم یادواره شهدای مسجد امام رضا را متفاوت برگزار کنیم و این یادواره در یک شب خلاصه نشود، تلاش خواهیم کرد همه اقشار مردمی در ابعاد مختلف درگیر این برنامه شوند.

وی افزود: مسجد امام رضا از سال گذشته با تفکر جهاد تبیین برای این یادواره برنامه‌ریزی کرد و از اواسط دی ماه تلاش کردیم گروه‌های ورزشی را به این یادواره نزدیک کنیم و برای همه گروه سنی و حتی پیشکسوتان برنامه‌ریزی شده است.

امام جماعت مسجد امام رضا(ع) تأکید کرد: در سه محور عفاف و حجاب، جمعیت و تربیت فرزند برنامه‌ریزی کردیم تا بتوانیم از دل این برنامه نسل انقلابی را که بتواند تداوم دهنده ارزش‌های اسلامی باشد تربیت شود.

سخنگوی اجلاسیه شهدای محله امام رضا (ع) ابراز داشت: همسر شهید حاج عبدالله ضابط خانم حسن پور که از فارغ‌التحصیلان دانشگاه و حوزه است از سخنرانی‌ایشان در یادواره شهدای خواهران که ۲۴ بهمن برگزار می‌شود بهره‌مند خواهیم شد.

حسینی یادآور شد: یکی از دغدغه‌های ما ‌شناساندن چهره‌هایی که در دفاع مقدس، دفاع از حرم و عرصه‌های انقلاب موفق عمل کردند به نسل جوان است تا جوانان ما بدانند که ایثارگران ما همرزم چه شهدایی بودند و یک شب را در این رابطه در مسجد امام رضا در نظر گرفتیم که ۲۵ بهمن برگزار می‌شود.

وی گفت: یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت از دیگر برنامه‌های ما است و تأکید کردیم در‌شأن شهدای امنیت و حرم با توجه به سخنان حاج قاسم که جمهوری اسلامی حرم است یادواره شهدای مدافع جرم با سخنرانی حسنی سعدی از یاران دیرین حاج قاسم سلیمانی و از برگزار‌کننده مراسم مزار شهید حاج قاسم در نظر گرفتیم و مداح نیز ابوذر روحی در ۲۰ بهمن ماه برگزار می‌شود.

این مقام مسئول ابراز داشت: مراسم دعای کمیل در تاریخ ۱۳ بهمن با مداحی حاج علی شریفی و سخنرانی خواهیم داشت، اختتامیه یادواره شهدای خیابان امام رضا(ع) در تاریخ ۳۰ بهمن با سخنرانی حجت الاسلام دیانی و مداحی حاج محمدرضا بذری برگزار می‌شود.

حسینی تأکید کرد: همچنین مراسم یادواره شهدای خانگی را پیش‌بینی کردیم با آن دسته از پدران و خواهران و مادران شهدایی که در قید حیات هستند و امکان حضور در مراسم ندارد دیدار خواهیم داشت و برای آن‌ها روضه خانگی برگزار کنیم.

وی گفت: برنامه دیگر ما یادواره شهدای دانش‌آموزی است که مدارس اطراف مسجد را شناسایی کردیم و در تمامی مدارس مراسم یادواره شهدا در تمامی مقاطع تحصیلی برگزار می‌شود، در این مراسم به سؤالات و شبهات دانش‌آموزان براساس سیره جهاد تبیین پاسخ خواهیم داد.

سخنگوی اجلاسیه شهدای محله امام رضا (ع) متذکر شد: برگزاری اردوی جهادی از دیگر برنامه‌های ما به شمار می‌رود و نزدیک به ۱۰۰ بسته معیشتی بین اهالی امام رضا(ع) توزیع می‌شود.

حسینی بابیان اینکه برگزاری میز خدمت ویژه مسئولان و خدمات پزشکی و دندانپزشکی مسجد امام رضا (ع) در ایام دهه فجر برگزار می‌شود، ابراز داشت: این اجلاس شهدا در قالب ۳۰ شب با شهدا برگزار می‌شود، تشکر ویژه از همه عزیزان نمازگزار مسجد اما رضا و هیئت امنا و پایگاه بسیج برداران و خواهران و خانواده شهدا و ایثارگران که در این برنامه ما را یاری کردند، داریم.

وی متذکر شد: نگاه ما از برگزاری این یادواره‌ها الگو شدن در سطح استان و کشور و یادآوری به مسئولان یادواره شهدا نسبت به گرامی داشت مقام شهدا است که تمام تلاش خود را در زنده نگه داشتن یاد شهدا افزایش دهیم و باید تلاش کنیم یادواره‌های ما به این سمت برود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.