1401-09-16 07:15
575
0
82536
دبیر مجمع تحلیل بسیج دانشجویی گلستان مطرح کرد؛

دانشجو باید وزنه پیشرفت کشور باشد نه مهره شطرنج دشمن/ تقلیل جنبش اصیل دانشجویی به هرزه‌نگاری

دبیر مجمع تحلیل بسیج دانشجویی استان گلستان با اشاره به افول ماهیت دانشجویی در برخی دانشگاه‌های کشور، گفت: دانشجویی که باید تبدیل به وزنه برای پیشرفت کشورش شود، حال تبدیل به مهره‌ای در صفحه شطرنج دشمنان کشورش می‌شود.

به گزارش گلستان ما، سید محمد حسین حسینی امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار این پایگاه خبری ضمن گرامیداشت روز دانشجو اظهار کرد: وقتی جریانی نتواند روایت درست و بجایی از وقایع تاریخی، سیاسی و اجتماعی خودش داشته باشد؛ درمقابل، جریان تحریفی شکل خواهد گرفت که در صدد تصاحب به‌رأی این مناسبت‌ها و عناوین است.

وی افزود: در چنین مسائلی بارها مقام معظم رهبری مدظله‌العالی تاکید به جهاد تبیین و تعریف روایات داشتند که بیایید در میدان و در مقابل جریان تحریف بایستید.

دبیر مجمع تحلیل بسیج دانشجویی استان گلستان بیان کرد: علت این تاکیدات پیشینه تاریخی جریان استکبار است که در هر کجا که غالب شد؛ در صدد تغییر تاریخ برآمد تا خودش را خوب جلوه دهد. از تحریف در وقایع تاریخی تا تحریف در روایت وقایع مشهود بوده است.

حسینی با اشاره به اینکه در مسئله ١۶ آذر، که اکنون در برخی از عرصه‌ها تبدیل به عصای دست جریان معاند شده است؛ افزود: آنطور که لازم بوده نسبت به تبیین این روز و فلسفه وجودی دانشجو پرداخته نشده‌ است.

وی ادامه داد: در وقایع اخیرهم جریان استکبار، ضعف در تبیین حقایق را دیده و در صدد تغییر و اصطلاحا برگرداندن ورق به سمت خود است. فشار به جریان دانشجویی برای اعتصاب و درگیری که در چندروز اخیر بسیار اوج گرفته؛ پروژه کشته‌سازی را دامن می‌زند که جریان معاند قصد دارد در روز ١۶ آذر؛ کشته‌سازی‌ای از دل جریان دانشجویی ایجاد کند تا بتواند این تاریخ را به برگ برنده‌ای برای خود تبدیل کند.

دبیر مجمع تحلیل بسیج دانشجویی استان گلستان تاکید کرد: اگر امروز این‌چنین در جنگ روایات؛ دچار آسیب شده‌ایم، همه و همه غفلت دستگاه‌های متولی است. از صدا و سیمای ملی گرفته، تا وزارت‌خانه ها و سازمان تبلیغات اسلامی و جریانات دانشجویی و غیره ذالک.

حسینی توضیح داد: وقایع اخیری که در برخی دانشگاه‌های کشور رخ داد؛ انحطاط جریان دانشجویی و افول ماهیت دانشجویی بود. دانشجو از ماهیت اصلی خودش یعنی دقیق بودن، جویا بودن، گفتگو کننده، متفکر؛ خارج و به سمت پوچ و بی‌ارزش بودن و اصطلاحا اوباش با پسوند نخبه تبدیل شد.

وی تاکید کرد: شاهد بودیم که بسیار الفاظ رکیک و حرکات رادیکالی و ددمنشانه‌ای ازاین عده‌ای اصطلاحا دانشجو رخ داد، دانشجویی که باید تبدیل به وزنه برای پیشرفت کشورش شود، حال تبدیل به مهره‌ای در صفحه شطرنج دشمنان کشورش می‌شود.

دبیر مجمع تحلیل بسیج دانشجویی استان گلستان گفت: از جنبش فکری و ايدئولوژی تبدیل به جنبش پوچی و هرزنگاری می‌شود؛ و این یعنی انحطاط جریان دانشجویی. فارغ از هرچیزی؛ دانشجو می‌تواند نسبت به چیزی معترض و حتی مخالف باشد اما ازاین جریان انتظار یک‌کار بنیادی می‌رود نه هنجارشکنی و رفتاری پست‌تر از اوباش. بدنه اصلی جریان دانشجویی بااین حوادث اخیر همراه نبوده اما نمی‌توان وجود گروه‌های ناموزون را نادیده گرفت.

حسینی؛ ضعف دو وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم در تعلیم و تربیت را عمیق دانست و افزود: این دو ساختار توانایی آسیب به چندین نسل این کشور را دارند. اگر چنانچه ساختار، عملکرد و سیاست‌های این دو وزارت خانه اصلاح و غربالگری نشود؛ شاهد وقایع بدتر و پست‌تر هم خواهیم بود.

وی بیان کرد: عدم وجود فضای گفتمانی در دانشگاه‌ها، وجود برنامه‌های پوچ فرهنگی که صرفا جنبه گزارشی دارند و جنبه اثرگذاری آن‌ها بسیار ناچیز است، عدم مدیریت صحیح دانشگاه‌ها و متولیان ناکارآمد اعم از ریاست‌های دانشگاه‌ها تا مسئولین رده‌ای بالا، وجود دروس ناکارآمد و بروز نشده، عدم یادگیری تعامل با دانشجو و عدم آشنایی با وظایف دانشجو و دانشگاه؛ تنها چندین دلیل از هزاران دلیل آسیب‌زا دراین مجموعه است.

دبیر مجمع تحلیل بسیج دانشجویی استان گلستان گفت: بسیاری از مسائل صرفا با گفتگو و نحوهٔ ارتباط‌گیری قابل حل است و این بدنه دانشجویی و دانشگاهی نیازمند اصلاحی جدی است. اصلاحی که اگر رخ ندهد؛ شکافی بزرگ به‌نام چند دستگی دربر خواهد داشت.

حسینی افزود: به لطف تدبیر غلط عده‌ای مسئول، این شکاف ایجاد شده و چنانچه به‌همین نحو این نامدیریتی‌ها ادامه پیدا‌کند؛ جریان معاند به‌راحتی از ضعف‌ها برای ایجاد نارضایتی استفاده خواهد کرد.

وی بیان کرد: آن‌ها خوب می‌دانند که چگونه جلوی موتور پیشران کشوری را که پیشرفت چشمگیری داشته‌است را بگیرند و فهمیده‌اند که باید ٢نسل را مورد آسیب قراردهند. یکی دانش‌آموزان و دیگری دانشجویان این سرزمین، دو نسلی که سنین نوجوانی و جوانی را دربر می‌گیرند و همهٔ آینده یک کشور یعنی این دو نسل هستند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.