1400-11-12 13:25
2508
0
78430
در مراسم تکریم و معارفه اتفاق افتاد؛

از تکریم مجازی تا معارفه حقیقی رئیس دانشگاه گلستان/ هدایای نهادهای انقلابی به مدیر دولت روحانی

آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه گلستان با حاشیه‌های جالبی همراه بود جلسه‌ای که برای مدیران و نخبگان دانشگاهی امری عادی است و این نوع جلسات زمینه‌ای برای تحول و خلاقیت‌های جدید در مدیریت معنا پیدا می‌کند.

به گزارش گلستان ما، آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه گلستان امروز با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، جمعی از مدیران استانی و کشوری در گرگان برگزار شد، این محفل علمی گرچه با چاشنی تکریم و معارفه همراه بود اما حاشیه‌های جذابی داشت.

فرهاد یغمایی رئیس پیشین دانشگاه گلستان در این آئین تکریم و معارفه حضور نداشت، نه از بابت اینکه دل خوشی برای واگذاری مسئولیت نداشته باشد بلکه به واسطه کسالتی که برایش پیش آمده بود برای سلامت حضار و مدعوین به توصیه‌های پزشکی عمل کرد و به صورت مجازی در این محفل شرکت کرد، این استاد خوش اخلاق که در 23 دی ماه 1392 حکم مسئولیت ریاست دانشگاه گلستان را به عهده گرفت با بازخوانی سخنان خود در جلسه گفت امیدوارم امروز بعد از 8 سال خدمت مصداق این جمله «خدایا چنان کن سرانجام کار، تو خشنود باشی و ما رستگار» باشم و برای رئیس جدید آرزوی موفقیت دارم.

همان طوری که این جلسه بر خلاف جلسات معمول دیگر دستگاه ها راس ساعت برگزار شد ان شاءالله مسئولان تازه نفس با همان دقت و مدیریت جهادی بتوانند امور را مدیریت کنند تا مشکلات به نفع جامعه دانشگاهی و مردم حل شود.

* رسم جالبی که خدمات مسئولان سیاه و سفید دیده نمی‌شود

حجت الاسلام جلال نماینده ولی فقیه در دانشگاه گلستان نیز از دیگر سخنرانان این آئین بود که برای خیرمقدم به حاضران پشت تریبون قرار گرفت و گفت: دانشگاه باید در تراز انقلاب اسلامی حرکت کند.

وی با تلنگری به مدیران افزود: پذیرفتن مسئولیت در حقیقت قبول امانت الهی است، نباید این پست ها و مدیریت ها همچون طعمه دیده شوند، چراکه در این عرصه مورد امتحان هستیم.

از دیگر نکات جالب توجه این مراسم تکریم هدیه فرمانده سپاه نینوا استان گلستان به یغمایی رئیس پیشین دانشگاه بود، رسم جالبی که خدمات مسئولان سیاه و سفید نمی‌شود و مصداق آیه « لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» را ترسیم می‌کنند.

* تکریم و معارفه‌ای در شأن جامعه علمی/ بوسه تشکر وزیر علوم بر پیشانی یغمایی

حواشی آئین تکریم و معارفه در شان جامعه علمی با اوج معرفت همراه بود، سخنران اصلی مراسم زمانی که پشت تریبون قرار گرفت، آئین تکریم و معارفه را یک روال طبیعی در سیستم مدیریتی برشمرد و گفت: تکریم واژه مقدسی است که در دین اسلام نیز به آن تاکید شده است.

هاشم داداش پور، از فرهاد یغمایی رئیس پیشین دانشگاه گلستان برای هشت سال تلاش بی‌وقفه‌ای که در دانشگاه داشته‌اند تکریم کرد و گفت: ای‌کاش ایشان این‌جا بودند تا پیشانی‌شان را به‌خاطر تلاش‌هایی که داشته‌اند می‌بوسیدم.

وی ادامه داد: مسئولیت سخت است، باید از زندگی گذشت از وجهه علمی، خانوادگی، اجتماعی و سیاسی تا دانشگاه به مرحله پیشرفت دست پیدا کند، امیدوارم رئیس پیشین دانشگاه در زندگی علمی و خانوادگی موفق و منشأ اثر باشند.

داداش پور با اشاره تلویحی به تغییرات مدیریتی در دو دانشگاه دیگر استان گلستان ابراز امیدواری کرد در سایه این تغییر و تحولات دانشگاهی، افرادی عالم به علم و دین در مسند مسئولیت قرار بگیرند و مایه برکات برای جامعه دانشگاهی باشند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.