1403-03-06 22:35
169
0
90162
فرماندار گالیکش خبر داد:

۹ مرکز خرید محصولات کشاورزان گالیکش را خریداری می‌کنند

 فرماندار گالیکش گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری ۹ مرکز خرید به تفکیک ۳ مرکز کلزا و ۶ مرکز خرید گندم محصولات کشاورزان را در گالیکش خریداری می‌کنند.

 محمدرضا میرنیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «گلستان ما» از آغاز فعالیت مراکز خرید تضمینی گندم و کلزا در این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به آغاز فصل برداشت گندم و کلزا، ۹ مرکز خرید برای رفاه حال کشاورزان در این شهرستان فعال شده است.

 فرماندار گالیکش با بیان اینکه با توجه به خشکسالی، میزان برداشت کلزا در شهرستان به‌صورت محسوسی کاهش یافت، اظهار کرد: در سال زراعی جاری با تلاش‌های صورت‌گرفته و همت کشاورزان سطح زیر کشت پاییزه و بهاره کلزا افزایش یافت و با توجه به بارش باران و افزایش نزولات آسمانی در این شهرستان، شاهد افزایش تولید این محصول در گالیکش خواهیم بود.

 میرنیا با تأکید بر اینکه تلاش‌ها بر این است که پول کشاورزان در اسرع وقت پرداخت شود؛ گفت: با بانک‌های عامل رایزنی‌ها و جلسات مختلفی برگزار شده است تا با همکاری دولت شاهد واریز به‌موقع طلب کشاورزان باشیم.

 وی افزود: کارخانه روغن‌کشی طلای سفید، اداره تعاون گالیکش، تعاونی روستایی ینقاق خرید کلزای کشاورزان را برعهده دارند.

وی تأکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع خرید و فروش گندم و جلوگیری از قاچاق و خروج غیرمجاز آن از مبادی غیرقانونی، اقدامات لازم در خصوص اطلاع‌رسانی به کشاورزان برای تحویل گندم به مراکز خرید دولتی و عدم فروش به دلالان و واسطه‌گران در سطح شهرستان انجام می‌گیرد.

فرماندار گالیکش تصریح کرد: اداره تعاون گالیکش، تعاونی روستایی ینقاق، کارخانه آرد شریف، سیلوی ملکی اداره غله، تعاونی روستایی بیست و دو بهمن صادق‌آباد و شرکت خصوصی تولیدی مینو بذر از جمله مراکزی هستند که خرید گندم را انجام می‌دهند.
وی از کشاورزان خواست با مراجعه به این مراکز، محصولات خود را به‌صورت تضمینی به فروش برسانند.
وی همچنین از کلیه دستگاه‌های اجرایی و ذی‌ربط خواست با این مراکز همکاری لازم را داشته باشند تا فرایند خرید تضمینی گندم و کلزا به نحو مطلوب انجام شود.

 انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.