1398-09-17 14:57
1022
0
66568
رئیس ستاد انتخابات گلستان:

۲۸ درصد داوطلبان مجلس در گلستان اهل سنت هستند

رئیس ستاد انتخابات گلستان با اشاره به ثبت نام ۴۱۲ نفر در ۶ حوزه انتخابیه این استان برای شرکت در انتخابات مجلس یازدهم گفت: ۲۸ درصد ثبت نام کنندگان این استان شامل ۱۱۴ نفر اهل سنت هستند.

به گزارش گلستان ما، عبدالرضا چراغعلی روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: کم سن ترین داوطلب شرکت در انتخابات گلستان از حوزه گرگان با ۳۰ سال سن و مسن ترین داوطلب با ۷۵ سال سن از حوزه انتخابیه علی آباد کتول نام نویسی کرد.

وی بیان کرد: بیشترین فراوانی مدرک تحصیلی داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس یازدهم گلستان کارشناسی ارشد است و بیشتر داوطلبان در رده سنی ۴۱ تا ۴۵ سال قرار دارند.

رئیس ستاد انتخابات گلستان افزود: در پایان مهلت ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس به طور متوسط در کشور هر ۵۴ نفر برای یک کرسی مجلس رقابت می کنند اما این آمار در گلستان هر ۵۹ نفر یک کرسی مجلس است.

چراغعلی همچنین گفت که نام نویسی داوطلبان گلستانی برای شرکت در انتخابات مجلس یازدهم نسبت به دوره گذشته ۳۴ درصد بیشتر شد.

وی گفت: ۹ درصد کل ثبت نام کنندگان انتخابات مجلس یازدهم استان گلستان شامل ۳۸ تن را زنان تشکیل می دهند.

 چراغعلی با اشاره به نهایی شدن ثبت نام در حوزه های انتخابیه استان گلستان گفت: ۶۵ نفر برای حوزه انتخابیه گمیشان ، بندرگز ،کردکوی و بندرترکمن، ۵۲ نفر در حوزه انتخابیه گنبدکاووس، ۱۲۹ نفر در گرگان و آق قلا، ۳۸ نفر در حوزه علی آبادکتول، ۴۸ نفر حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر و ۸۰ نفر در مینودشت، گالیکش، مراوه تپه و کلاله ثبت نام  کردند.

انتهاي پيام/

  • منبع خبر : ایرنا

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.