1401-07-07 07:30
521
0
81703
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان:

۱۷ سال مدیری از دیوار دفاعی گرگان خبری نگرفت/ ۳۰ سال "گل ستان" داشتیم نه گلستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت:یکی از ترک فعل ها دیوار دفاعی گرگان است که نزدیک به ۱۷ سال هیچ مدیری به آن سر نزده بود.

به گزارش گلستان ما؛ محمدجواد ساوری در مراسم گرامیداشت آغاز هفته گردشگری در استان گلستان اظهار کرد: رویکرد دولت و مقام وزارت و استاندار گلستان رویکرد تحولی و ساختار شکنی است که بتواند از ماشین معیوبی که این استان را با وجود ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی دارد که می‌توانست جزء استان‌های برتر قرار دهد عقب رانده است به توسعه برساند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ادامه داد: این ساختار شکنی باید از جایی رقم بخورد و دولت سیزدهم این شعار را می‌دهد و در عمل نیز آن را ثابت کرده است.


ساوری بیان کرد: جوانان طلائیه‌داران گام دوم انقلاب هستند و باید طرح نوع در مدیریت اجرایی کشور رقم بزنیم و باید این مهم اتفاق بیفتد.

وی افزود: گلستان جزء ۱۰ استان برخوردار از مواهب طبیعی هستیم و جزء پنج استان آخر از نظر اقتصادی و درآمد به شمار می‌رویم و این خسران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان تأکید کرد: اگر امروز استان این شرایط را دارد یکی از علل آن ترک فعل مدیران است و این ترک فعل فسادزا است و ترک فعل باعث تعارض منافع می‌شود و باعث این شرایطی فعلی شده است.

ساوری یادآور شد: در دولت رئیسی این ترک فعل را نمی‌بخشیم و با همه عزیزان رفیق هستیم و از این ترک فعل نخواهیم گذشت و اگر لازم باشد مطالبه‌گری می‌کنیم.

وی گفت: سی سال اینجا \"گل ستان\" بوده است و فرصت سوزی داشتیم و از امروز به بعد و در این دولت با تدابیر شخص رئیس جمهور گلستان خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: یکی از این ترک فعل‌ها دیوار دفاعی گرگان است که نزدیک به ۱۷ سال هیچ مدیری به آن سر نزده بود و این در حالی است که این دیوار دفاعی داری پستی و بلندی است و می‌توانست مرکزی برای جذب گردشگر شود.

ساوری خاطرنشان کرد: با شورای شهر وارد مذاکره شدیم و مشکل قلعه خندان را حل کردیم و ۳۰ سال این تپه تاریخی برای دو جمله مدیر بود که این اتفاق بیفتد ویا نیفتدمعطل باقی مانده بود.

وی ابراز داشت: در کلاله یک جوان در یک روستا بوم‌گردی ایجاد است و از قبل آن ۷۳ کشور به ویژه کشور‌های اروپایی به آنجا ‌می‌روند و توریست جذب می‌کند ولی هیچ کسی خبر از آن نگرفته است و این خسران و عدم توجه به زیرمجموعه است و جلوی آن را می‌گیریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان تأکید کرد: خانمی ۵۰۰ هزار دنبال‌کننده در فضای مجازی در شهرستان بندرگز دارد و این خانم را دادگاهی کردند و پنج سال برای دریافت مجوز در بروکراسی اداری قرار داشت.

ساوری متذکر شد: این خانم در برندینگ و معرفی استان کمک کرده ولی امور اراضی از وی شکایت کرده است و این جز ترک فعل و جلوگیری از اقتصاد گردشگری است.

وی خاطرنشان کرد: این مسأله را پیگیری کردیم و این مشکل بنا شد در مدت دو هفته حل شود ولی باز در شهرستان به گونه‌ای برخورد کردند که گویا اتفاق نمی‌افتد و چرا باید در استان محفل سلیقه‌های نچسب باشد و دید خود را در مدیریت باز نمی‌کنید و چرا قدر داشته‌هایتان را نمی‌دانید.

این مقام مسئول متذکر شد: کف خیابان عملکرد من و شما است و برآیند عملکرد من و شما مدیران است که اگر خطا کنیم این شرایط پیش می‌آید و باید حواسمان به کار‌هایمان باشد.

ساوری افزود: روستای در کنار تپه تاریخی در کلاله قرار دارد و بنا شد به فاصله یک کیلومتر از تپه تاریخی جابه جا شود ولی در حین کار به استخوان برخورد کردند و کار متوقف شد و از سال ۸۱ تاکنون این مردم در فقر و فلاکت زندگی می‌کنند.

وی گفت: مهمترین مشکلات در حوزه میراث فرهنگی بحث صدور مجازات است و تلاش ما این است که بروکراسی اداری را در میراث فرهنگی کوتاه می‌کنیم و اگر همکاران ما طوری عمل کنند این ۱۰ درصد بروکراسی به ۹۰ درصد صدور مجوزات الکترونیک سایه بیندازد چنین همکاری را نخواهم داشت.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.