1400-12-01 12:20
793
0
78748
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان مطرح کرد:

گام دوم انقلاب اولویت آموزش و پرورش گلستان/ کمبود 4 هزار معلم در گلستان

نظری گفت: با شرایط حال حاضر سال آینده نزدیک به ۴ هزار معلم در گلستان کم داریم و از مجاری مختلف درصدد تامین این تعداد معلمان هستیم.

به گزارش گلستان ما، نظری در دیدار با تحریریه گلستان ما به مناسبت دهمین سالروز تشکیل این پایگاه خبری و تحلیلی به جوانگرایی تاکید کرد و گفت: باید دانش آموز تراز انقلاب را در آموزش و پرورش تربیت کنیم و بایدگام به گام پیش برویم.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: در گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری به مبانی علمی تاکید دارد که باید در آموزش و پرورش به آن توجه شود.

نظری به سند تحول اشاره گرد و افزود: باید در این راستا برنامه ریزی شود و از دانشگاه فرهنگیان درخواست کردیم که کارگروه سند تحول را به صورت بومی و رویکرد علمی راه اندازی کنند و دانشجویان ما با این سند آشنا شوند.

وی افزود: ستاد کرونا را در آموزش و پرورش احیا کردیم تا مطالبات و دغدغه های همکاران و آموزش و پرورش را در ستاد کرونا پیگیری کنیم.

این مقام مسئول بیان کرد: مدارس آمادگی بازگشایی را در طول دو سال کرونا داشت و کار آموزش تعطیل نشده است و تنها به صورت مجازی برگزار کردیم.

نظری یادآور شد: والدین با فرزندان وارد مدارس می شوند اگر دیدند پروتکل ها رعایت نمی شود فرزندان خود را به خانه برگردانند و در ارتباط آموزش شکل می گیرد و باید به سمت آموزش های حضوری برویم.

وی بابیان اینکه دانش آموزان ابتدایی از ابتدای مهر ماه هنوز به صورت منظم نتوانسته محیط مدرسه را درک کنند، گفت: سلامت دانش آموزان برای مهم است و اگر شرایط فراهم باشد کلاس ها را به صورت حضور برگزار می کنیم و تمامی پروتکل ها در مدارس رعایت می شود.

این مقام مسئول بیان کرد: اگر شفافیت را در دستور کار قرار دهیم مردم نیز به آموزش و پرورش اعتماد می کنند و از والدین درخواست می کنیم که در رعایت پروتکل ها کنار مدارس باشند و این خصوص می توانند مشکلات آموزش و پرورش را برطرف کند.

نظری بابیان اینکه آموزش و پرورش باید به اولیا و مردم اعتماد کند، گفت: تمامی فعالیت های ما در آموزش و پرورش باید پیوست فرهنگی و تربیتی داشته باشد.

و ی گفت: با شرایط حال حاضر سال آینده نزدیک به ۴ هزار معلم در گلستان کم داریم و از مجاری مختلف درصدد تامین این تعداد معلمان هستیم.

وی گفت: کمبود معلم در مدارس را بخشی از دانشگاه فرهنگیان و بخشی ماده ۲۸ و بخشی نیروهای خرید خدماتی و نهضت سواد آموزی تامین می شود و بخشی دیگر نیز از همکاران بازنشسته استفاده می کنیم و با همه این موارد تلاش می کنیم که مشکلات سال آینده برطرف کنیم‌.

نظری بیان کرد: از دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ بیشتر جذب کنیم و اعتقاد ما بر این است که به سمتی برویم که معلم آموزش و پرورش از دانشگاه فرهنگیان تامین شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان خاطرنشان کرد: جذب حق تدریسی در دو مرحله انجام شده که پیمانی شدند و مرحله سوم نیر روز گذشته انجام شده که در این مرحله ۶۰۰ نفر تبدیل وضعیت می شوند و پیمانی می شوند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.