1399-10-30 12:23
510
0
72722
مدیر گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت گلستان:

کودکان کم برخوردار گلستان از حمایت غذایی دولت برخوردار می شوند

فرهاد لشکر بلوکی گفت: کودکان کم برخوردار استان گلستان از حمایت غذایی دولت برخوردار می شوند.

به گزارش گلستان ما، فرهاد لشکر بلوکی مدیر گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت گلستان اظهار کرد: در پی هماهنگي وزارت بهداشت و وزارت رفاه به منظور جلوگيری از تاثيرات نوسانات اقتصادی ناشی از كرونا بر تغذيه كودكان زير 5 سال، با همكاری شهرستان های استان، اسامی بيش از 7000 كودک كم برخوردار و با مشكل رشد از سامانه پرونده سلامت الکترونیک استان استخراج و جهت حمایت غذایی به وزارت رفاه ارائه شد.

وی افزود: كودكانی كه اطلاعات پرونده سلامت و بضاعت اقتصادی شان مورد تائيد وزارت رفاه قرار گيرد از حمايت غذايی دولت (يارانه ماهانه) برخوردار می شوند.

لشکر بلوکی اذعان داشت: تاثيرات اقتصادی ناشی از كرونا در چند ماه اخير موجب كوچک شدن سفره غذايی خانوارها و افزايش موارد لاغری در كودكان استان شده بود كه ادامه اين روند منجر به كوتاه قدی و افزايش موارد سوء تغذيه می شود.

مدیر گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت گلستان ادامه داد: در صورت اجرای اين طرح حمايتی، انتظار می رود شدت مشكلات اقتصادی كه بر سفره خانوار بويژه دريافت غذايی كودكان اثرات جدی دارد، تعديل يابد.

وی در پایان با اشاره به این که علی رغم حمايت ارگانهای دولتی يا انجمن ها خيريه، نبايد نقش آموزش تغذيه صحيح را فراموش کرد، خاطرنشان کرد: در بسياری از موارد سوء تغذيه، خانواده در صورت دسترسی به اطلاعات و آموزش های صحيح تغذيه سالم می تواند شاهد عوارض كمتری در زمينه كُندی رشد و سوء تغذيه باشد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.