1399-06-18 16:01
1054
0
70260

کشف بیش از 2 چوب قاچاق در آزادشهر

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آزادشهر از کشف و ضبط بیش از 2 تن چوب قاچاق در این شهرستان، خبر داد

به گزارش گلستان ما، جلال عجم رییس در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: این محموله طی گزارشات مردمی و حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان آزادشهر با همکاری مامورین نیروی انتظامی شهرستان آزادشهر و طی عملیات گشت و بازرسی در محور مواصلاتی آزادشهر - نوده کشف و ضبط شده است.

وی افزود: در این راستا و با کشف بیش از 2 تن چوب قاچاق ، خودروی حامل توقیف و پرونده‌ای تشکیل و حاملان این چوب‌ها به مراجع قضائی معرفی شدند.

عجم قاچاق چوب را حراج سرمایه ملی دانست و اظهار کرد: طی سال‌های اخیر در کنار معضلاتی چون تغییر اقلیم و خشکسالی قاچاق چوب توسط سود جویان به یک معضل تبدیل و دامن‌گیر درختان جنگل‌ها و مراتع کشور شده و سرمایه‌های ملی کشور را نشانه گرفته است در حالی که این سرمایه‌ها متعلق به نسل‌های آینده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آزادشهر نگاه ویژه‌ای به مبارزه با قاچاق چوب در این شهرستان دارد و بر همین اساس مقصدهای حمل چوب مانند کارخانجات چوب بری، کارگاه‌ها و همچنین انبارهای سطح شهرستان به صورت مستمر توسط مأمورین یگان حفاظت منابع طبیعی مورد بازدید قرار می‌گیرد.

عجم بیان کرد: برخورد قاطعانه مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی آزادشهر با ورود انواع چوب آلات قاچاق و غیر مجاز از جمله چوب‌های جنگلی به عنوان یکی از منابع ارزشمند و ثروت ملی کشور در دستور کار قرار دارد.

وی عنوان کرد: برخی افراد به دلیل ناآگاهی در خصوص قوانین حمل چوب، درختان باغی را قطع و بدون اخذ مجوز اقدام به حمل این چوب‌ها به مناطق دیگر برای فروش می‌کنند که در صورت مشاهده تخلف، طبق ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع با حمل چوب بدون مجوز برخورد قانونی و توقیف خواهد شد.

انتهای پیام/

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.