1393-05-15 13:30
1327
0
597
رئیس پلیس فتا استان گلستان خبر داد :

کشف 710 میلیون ریال کلاهبرداری اینترنتی در گرگان

رئیس پلیس فتا استان گلستان از کشف 710 میلیون کلاهبرداری در گرگان و دستگیری 4 نفر خبر داد.

به گزارش گلستان ما ، حبیب‎الله رجبلی در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان اظهار داشت: در پی چهار فقره مرجوعه قضایی از دادسرای عمومی و انقلاب مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از حساب چهار نفر از شهروندان طی سه هفته گذشته موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از انجام تحقیقات فشرده فنی، اطلاعاتی و پلیسی در نهایت چهار نفر که آشنایی دور یا نزدیک با شاکیان داشتند دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی اقدامات مناسب صورت گرفت.

این مقام انتظامی استان خاطرنشان کرد: با بررسی مدارک موجود و اظهارات متهمان مشخص شد افراد دستگیر شده با سوء استفاده از آشنایی و استفاده از غفلت و اعتماد شاکیان اطلاعات حساب آنها را در فرصتی مناسب اخذ کرده و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آنها کرده بودند.

رجبلی بیان کرد: مجموع مبلغ کلاهبرداری 710 میلیون ریال بوده و اعتماد بیش از اندازه و سهل‎انگاری و غفلت قربانیان از عوامل اصلی وقوع این کلاهبرداری بوده است.

برداشت غیرمجاز از حساب رتبه نخست جرائم پلیس فتا گلستان

رئیس پلیس فتا استان گلستان تصریح کرد: با وجود هشدارها و پیام‎های پیشگیرانه‎ای که در خصوص دقت در حفظ اطلاعات حساب‎های شخصی برای جلوگیری از وقوع چنین جرائمی از طریق رسانه‎های مختلف به اطلاع مردم می‎رسد اما هنوز شاهد بروز چنین تخلفاتی هستیم.

رجبلی تاکید کرد: برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب شهروندان بیشترین پرونده‎های تشکیل شده در سال گذشته پلیس فتا استان گلستان را تشکیل داده که این پرونده‎ها بالغ بر 60 درصد کل پرونده‎های پلیس فتای استان است.

این مقام انتظامی استان متذکر شد: پس از برداشت غیرمجاز، هتک حیثیت و نشر اکاذیب و جرائم غیراخلاقی رتبه دوم و سوم پرونده‎های رسیدگی شده سال گذشته پلیس فتا گلستان را تشکیل می‎دهد.

رئیس پلیس فتا گلستان اضافه کرد: اطلاعات حساب بانکی یک فرد، محرمانه بوده و به هیچ عنوان نباید در اختیار فرد دیگری قرار گیرد و در صورتی که فردی به آن اطلاعات دسترسی پیدا کند به معنی آن است که کلید ورود به حساب را دارد.

وی افزود: توصیه اکید پلیس این است، در صورتی که به هر دلیل در مواقع ضروری اطلاعات حساب خود را در اختیار فردی قرار دادید در اسرع وقت نسبت به تغییر رمز عبور آن اقدام کنید.

این مقام انتظامی در پایان همچنین از شهروندان خواست تا در تماس‎های تلفنی در نقاط پرتردد از بیان اطلاعات شخصی خود با صدای بلند خودداری کرده تا به نوعی از بروز اینگونه تخلفات جلوگیری شود./فارس

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.