1399-09-03 19:35
341
0
71729

کانون های خطر سیلاب در گلستان شناسایی شد

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: آبگیری مخازن سدهای استان هم در فصل پاییز آغاز می‌شود، اما ظرفیت سازی برای سیلاب‌های احتمالی در دستور کار این شرکت قرار دارد.

به گزارش گلستان ما، سید محسن حسینی در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: از زمان سیلاب ۹۸ تاکنون بیش از ۵۰۰ کیلومتر لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها و مجاری آبی اولویت دار در استان انجام شده و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان شروع سال آبی جدید و آغاز بارش‌ها و احتمال وقوع سیلاب در استان افزود: آبگیری مخازن سدهای استان هم در فصل پاییز آغاز می‌شود، اما ظرفیت سازی برای سیلاب‌های احتمالی در دستور کار این شرکت قرار دارد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان تصریح کرد: در راستای مصوبات ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کشور و استان، تهیه نقشه‌های رودخانه‌ها و نقاط حادثه خیز مانند پل‌های غیراصولی و همچنین مخازن و منابع آبی به تفکیک شهرستان‌ها به همراه سایر جزئیات دردست بازبینی و اقدام است تا به ستادهای بحران استان و شهرستان‌ها اعلام و ارسال شود.

وی بیان کرد همچنین برای پروژه‌های فصل مدیریت بحران حوزه آب منطقه‌ای گلستان، اولویت بندی ها انجام و به اداره کل مدیریت بحران استان گلستان با نیاز اعتباری به مبلغ بیش از دو هزار میلیارد تومان اعلام شد.

حسینی تاکید کرد: در سیلاب فروردین سال جاری، ۶.۳ کیلومتر اجرای دایک حفاظتی و ۷.۷ کیلومتر ترفیع و تقویت دایک های حفاظتی و ۶ کیلومتر لایروبی اضطراری و در سیلاب تیرماه حدود هشت کیلومتر لایروبی اضطراری در رودخانه‌های گلستان انجام شد.

انتهای \یام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.