1400-09-14 05:05
379
0
77388
استاندار گلستان:

کارت واکسن کرونا مبنای ارائه خدمات در گلستان/ ظرفیت رسانه‌ها به کمک واکسیناسیون حداکثری بیاید

استاندار گلستان با بیان این که این استان اکنون جز سه استان روند افزایشی شیوع ویروس کروناست که بسیار نگران کننده است، تاکید کرد مدار خدمات به همه اهالی گلستان بر محور ارائه کارت واکسیناسیون اشخاص باشد.

به گزارش گلستان ما، استاندار گلستان با بیان این که این استان اکنون جز سه استان روند افزایشی شیوع ویروس کروناست که بسیار نگران کننده است، تاکید کرد مدار خدمات به همه اهالی گلستان بر محور ارائه کارت واکسیناسیون اشخاص باشد.

به گزارش ایرنا، علی‌محمد زنگانه روز شنبه در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا در سالن اجتماعات استانداری اظهارداشت: تشدید رعایت پروتکل های بهداشتی و نظارت های تیمی با نشر اعمال قانون برای عدم بازدارندگی جامعه از واکسیناسیون مورد انتظار است.

وی تاکید کرد: از تمام ظرفیت های هنری، رسانه ای، فضای مجازی و فرهنگی برای کاهش روند شیوع ویروس کرونا و تقویت اطلاع رسانی استفاده شود.

استاندار گلستان یادآور شد: اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در کنار یکدیگر کمپینی برای ارتقای پوشش واکسیناسیون در استان تشکیل دهند.

زنگانه خاطرنشان کرد: ویروس جدید کرونا، اُمیکرون ۸۰ درصد کشوری مانند آفریقای جنوبی را درگیر کرده است و اکنون با شیوع این ویروس در خارج از کشور واکسیناسیون و ایمن کردن جامعه موضوع جدی و قابل توجه است.

وی با اشاره به حضور اتباع بیگانه در این استان گفت : می توان گلستان را به عنوان استان پایلوت(آزمایشی) کشور در حوزه اجرای مدیریت هوشمند ویروس کرونا  برای اتباع بیگانه معرفی کرد.

به گفته وی اجرای مدیریت هوشمند اتباع بیگانه را ناگزیر برای دریافت خدمات مطلوب به ارائه کارت واکسن می کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اتباع بیگانه و عشایر جمعیت قابل توجهی در استان گلستان هستند برای انجام واکسیناسیون، اقدامات پیشگیرانه و رعایت پروتکل های بهداشتی در بین این قشر فرهنگ سازی شود.

استاندار گلستان اضافه کرد: مدار خدمات به اتباع بیگانه، عشایر و دیگر افراد ساکن استان بر محور ارائه کارت واکسیناسیون اشخاص باشد.

افزون بر ۳۰ هزار تبعه خارجی در استان گلستان سکونت دارند.

زنگانه اظهار داشت:همچنین برای ارتقا واکسیناسیون در استان گلستان می شود از محور دفاع زیستی محله با همکاری سپاه در قالب طرح شهید سلیمانی اقدامات ارزشمندی انجام شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره پاییز هزار رنگ در النگدره گلستان یادآور شد: این جشنواره در فرآیند قانونی اجرا نشد و بدون هیچ نظارت بهداشتی، اجتماعی، فرهنگی و محیط زیستی برگزار شد که همه قشرهای را به نوعی متاثر کرد.

وی تاکید کرد: امیدواریم در جشنواره های اینچنینی رعایت پروتکل های بهداشتی در اولویت قرار گیرد و اتفاقات حاشیه مراسم مدیریت شود.

زنگانه اظهارداشت: بازرسی، اداره کل اجتماعی، حراست استانداری و سایر دستگاه ها و مراجع رسیدگی برای عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، ساده انگاری وضعیت موجود شیوع ویروس کرونا در این مراسم با عوامل این جشنواره برخورد شود.

استاندار گلستان گفت: نشاط جامعه برای رشد جوامع نیاز است ولی باید همراه با چارچوب های اجتماعی، فرهنگی و مذهبی باشد.

زنگانه تاکید کرد: چنانچه وضعیت واکسیناسیون شهرستان ها به ۸۵ درصد برسد تاکسی های برون شهری می توانند همانند گذشته  چهار مسافر را سوار کنند و منعی نخواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در این جلسه گفت: بر اساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت از امروز  تمام شهرستان های استان در وضعیت آبی قرار گرفتند.

عبدالرضا فاضل اظهارداشت: تاکنون ۲ میلیون و ۳۵۵ هزار و ۳۷۰ دُز واکسن کرونا در گلستان تزریق شدند که از این تعداد بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار دُز مربوط به نوبت اول،  یک میلیون و ۱۶۲ هزار  دُز برای نوبت دوم بوده است.

به گفته وی تاکنون ۸۸ درصد از جمعیت گلستان دُز اول و ۷۰ درصد هم دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

وی اضافه کرد:  اکنون ۲۱۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در هفته گذشته ۲ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در استان جان خود را از دست دادند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در این جلسه گفت: تاکنون بیش از ۹۵.۵ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ ساله استان و ۷۸ درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

احسان گوهری‌راد بیان کرد: گلستان ۱۵۳ هزار و ۸۲۰ دانش آموز ۱۲ تا ۱۷ ساله دارد که تاکنون به ۱۴۷  هزار و ۷۰۰ نفر آنان دز اول و ۹۸ هزار و ۹۴۰ نفر دز دوم واکسن کرونا تزریق شده است.

وی تاکید کرد: ۹۵ درصد دانش آموزانی که تاکنون واکسیناسیون نزدند کسانی هستند که والدین آنها واکسن نزده و اعتقادی به این امر ندارند.

بر اساس جدیدترین اطلاعیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اکنون ۲ شهر در وضعیت قرمز،  ۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۵۳ شهر در وضعیت زرد و ۲۸۴ شهر کشور در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.