1400-11-30 23:29
458
0
78734
در نشست خبری معاون اقتصادی استاندار گلستان مطرح شد؛

چالش آمار اینبار سرانه درآمد خانوارهای گلستانی/ چه کسی راست می گوید؟ 

در حالی معاون اقتصادی استاندار گلستان سرانه درآمد خانوارهای گلستانی را 28 میلیون و 500 اعلام کرده که در چند ماه گذشته استاندار سابق از افزایش درآمد سرانه گلستانی ها و نزدیک شدن به میانگین کشوری خبر داده بود.

به گزارش گلستان ما؛ در نشست خبری سید محمد دهنوی، معاون اقتصادی استاندار گلستان موضوع سرانه درآمدی استان گلستان مطرح شد که مورد نقد و چالش قرار گرفت.
دهنوی در این نشست بیان کرد: درآمد سرانه خانوارها باید افزایش یابد و در حال حاضر ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و میانگین کشوری ۵۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و این به معنی آن است که از نظر درآمد سرانه خانوار ۵۰ درصد سرانه کشور را داریم‌ و از این نظر گلستان در  رتبه سیمن بین کشور قرار دارد.
وی افزود: یکی از اقدامات ما این است که باید تلاش کنیم سرانه خانوارها به میانگین کشوری نزدیک شود و با ظرفیت ها و امکانات استان این مهم امکان پذیر است.
اما این مسئله در حالی بود که «هادی حق‌شناس» استاندار گلستان در شهر یور ماه هم در جلسه شورای برنامه ریزی استان و هم در گفتگو با یکی از رسانه های استان گلستان عنوان کرده بود که براساس آمارهای ارائه شده، میانگین سرانه درآمد سالانه کشور ۷۴۰ میلیون رال  اعلام شده که این میزان در بین شهرنشینان گلستان ۷۰۰ میلیون رالر است.
حق شناس معتقد بود که میانگین سرانه درآمد روستانشینان کشور ۴۲۰ میلیون رالت بوده که این میزان برای روستائیان استان ۴۲۳ میلیون رال  است.
دهنوی در خصوص اختلاف این آمار بیان کرد که این آمار مربوط به سال ۱۳۹۹ است، تمام این آمارها  مورد تایید وزارت دارایی است.
وی افزود: سایت وزارت اقتصاد دارایی و درآمد سرانه استان ها نیز موجود است و درآمد روستایی خیلی پایین تر از آن چیزی است که مسئولان استان در گذشته عنوان کردند و اینکه از نظر درآمد سرانه گلستانی ها در رتبه هایی انتهایی کشور قرار داریم شکی نیست.
معاون اقتصادی استاندار گلستان در این جلسه برای راست آزمایی این آمارها اعلام آمادگی کرد.
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.