1399-05-14 22:55
1040
0
69735
گوهری راد خبر داد:

پیش بینی ثبت نام ۳۸۰ هزار دانش آموز در سال جاری/ تهیه گوشی هوشمند برای دانش آموزان بی بضاعت توسط بسیج اصناف/واکنش مدیر کل به حواشی دبیرستان مصطفی خمینی

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان با اشاره به اینکه پیش بینی ثبت نام 379 هزار و 500 نفر را در سال جاری داریم گفت : تا امروز 76 درصد در پایه اول ، 65 درصد در پایه هفتم ، 19.73 درصد در پایه دهم ثبت نام کرده اند.

به گزارش گلستان ما ؛ احسان گوهری راد مدیر کل آموزش و پرورش گلستان ظهر امروز سه شنبه 14 مرداد در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد : این اداره کل هیچ خط قرمزی در حوزه رسانه ها و خبرنگاران ندارد و هر سوالی که داشته باشند پاسخگو خواهیم بود.

گوهری راد افزود : 35 درصد دانش آموزان استان دسترسی به گوشی هوشمند نداشتند تا بتوانند از سامانه شاد و طرح مجازی برای یادگیری استفاده کنند .

وی تصریح کرد : سه و نیم میلیارد تومان سالانه هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزانی می شود که به روستاهای اطراف یا شهرها برای تحصیل می روند چون در محل شان شرایط تحصیل فراهم نیست .

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان خاطرنشان ساخت : در گرگان 44 مدرسه داریم که زیر 10 نفر هستند که 5 تا از این مدارس دبیرستان هستند .

گوهری راد اضافه کرد : در بخش رفاهی توانستیم وام 20 میلیونی قرض الحسنه با بهره کم برای معلمان بگیریم که اقساط آن را در درازمدت پرداخت کنند .

وی با بیان اینکه رویکرد ما در بخش فنی و حرفه ای و کار آفرینی است اضافه کرد : با نیروی دریایی تفاهم نامه داریم که هنرستان فنی و حرفه ای راه اندازی شود تا رشته ملوانی و تعمیر موتور کشتی و .. تدریس شود .

گوهری راد در خصوص بازگشایی مدارس بیان داشت : اصل آموزش حضوری است و بنا داریم در وضعیت سفید یا زرد کلاس ها را با نظر دانشگاه علوم پزشکی برگزار کنیم  ، ضمن اینکه همه محتوای درسی باید درس داده شود و هیچ بخشی حذف نمی شود .

وی ادامه داد : بنا داریم در مدارس ابتدایی که هر کلاس 35 نفره به دو دسته تقسیم شده و یک دسته روزهای زوج و یک دسته روز های فرد بیایند و یک روز پنجشنبه نیز برای رفع اشکال باشد .

این مقام مسئول در حوزه آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پیش بینی ثبت نام 379 هزار و 500 نفر را در سال جاری داریم گفت : تا امروز 76 درصد در پایه اول ، 65 درصد در پایه هفتم ، 19.73 درصد در پایه دهم ثبت نام کرده اند .

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان یادآور شد : 6 درصد دانش آموزان گلستانی به هیچ وسیله ارتباطی نظیر رادیو ، تلویزیون ، گوشی و اینترنت دسترسی ندارند و قرار شده بسیج اصناف در طرح هر کاسب یک دانش آموز برای آنهایی که واقعا نیازمند هستند، گوشی تهیه کند و کمیته امداد قرار شده برای خرید این لوازم وام کم بهره بدهد .

گوهری راد در خصوص دانش آموزان و خانواده هایی که با مشکل هدایت تحصیلی مواجه شده اند گفت : طبق برنامه ششم توسعه 50 درصد دانش آموزان باید به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش بروند و در بحث هدایت تحصیلی نیز پارامترهایی چون عملکرد دوسه ساله متوسطه ، مشاوره دانش اموز ، پرسشنامه خانواده و نمره امتحان پایه دهم موثر است .

این مقام مسئول بیان کرد : 62 درصد رشته های استان نظری اند و 70 درصد از این مقدار رشته تجربی اند مگر ما در استان چند تا دکتر می خواهیم ؟

وی در خصوص آخرین امار حضور در سامانه شاد گفت : 100 درصد مدارس استان وارد سامانه شاد شدند ، 92 درصد معلمین در سامانه شاد حضور داشته و 98 درصد کلاس ها نیز تشکیل شد ، 53 درصد دانش آموزان نیز وارد سامانه شاد شدند که از این مقدار در دوره ابتدایی 48 درصد ، متوسطه اول 49.5 درصد ، متوسطه دوم 68 درصد و فنی و حرفه ای 55 درصد وارد شبکه شدند .

گوهری راد در خصوص حواشی که در دبیرستان مصطفی خمینی برای یکی از دانش آموزان هنگام امتحان نهایی پیش آمده بود گفت : بهتر بود خانواده قبل از اینکه دانش آموز گوشی را به محل امتحانات بیاورد آن را در منزل نگه می داشتند ، علی ایحال این موضوع توسط ولی این دانش آموز به من رسید و من هم پیگیری کردم .

وی بیان کرد :  البته این دانش آموز به دلیل نمره کلاسی خیلی خوبی که داشت و تبصره و ... نمره قبولی گرفت ، هر چند حراست اداره گرگان و ارزیابی عملکرد اداره کل را مامور کردم تا گزارشی از روند بررسی این موضوع را به من گزارش کنند.

گفتنی است در امتحانات نهایی امسال یکی از دانش آموزان که گوشی گرانقیمت داشت آن را خاموش کرده و سر امتحان می برد ، در انتهای امتحان به سرویس بهداشتی می رود و مراقب نیز همراه او می رود در حالیکه گوشی خاموش بود ، بعد از این حواشی برای این دانش آموز که از دانش آموزان نخبه شهر بوده ، نمره صفر رد می شود.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.