1403-03-10 10:04
213
0
90195
 فرماندار رامیان خبر داد:

 پیش‌بینی برداشت ۵۸ هزار تن گندم و کلزا از مزارع رامیان

 فرماندار رامیان گفت: پیش‌بینی می‌شود از مزارع زیر کشت کلزا و گندم به ترتیب ۳ هزار و ۲۰۰ تن و ۵۵ هزار تن برداشت محصول داشته باشیم.

 علی جوان، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «گلستان ما»، به بررسی وضعیت کشت کلزا و گندم در این شهرستان پرداخت و گفت: سطح کشت کلزا در رامیان به یک هزار و ۲۹۵ هکتار رسیده و پیش‌بینی می‌شود که از این میزان کشت، حدود ۳ هزار و ۲۰۰ تن کلزا برداشت شود. این میزان تولید، نسبت به سال گذشته، افزایش چشمگیری داشته است که نشان‌دهندهٔ بهبود شرایط کشت و زراعت در این منطقه است.

 وی افزود: برای خرید کلزا، سه مرکز شامل شرکت‌تعاونی رامیان، شرکت‌تعاونی قره قاچ و شرکت‌تعاونی خان ببین تعیین و در حال خرید محصولات هستند.

 علی جوان در ادامه گفت: این مراکز با زیرساخت‌های مناسب و امکانات لازم تجهیز شده‌اند تا فرآیند خرید کلزا به‌صورت سریع و بهینه انجام گیرد. کشاورزان می‌توانند با مراجعه به این مراکز، محصولات خود را با قیمت مناسب و به‌صورت تضمینی به فروش برسانند.

 در بخش گندم نیز، فرماندار رامیان اظهار داشت که سطح کشت گندم به ۱۳ هزار و ۶۵۰ هکتار رسیده و پیش‌بینی می‌شود که تولید این محصول به ۵۵ هزار تن برسد.

 وی اضافه کرد: تلاش‌های فراوانی در جهت افزایش سطح زیر کشت و بهبود کیفیت گندم تولیدی در شهرستان انجام شده است. با به‌کارگیری روش‌های نوین کشاورزی و استفاده از بذرهای باکیفیت، توانسته‌ایم به این سطح از تولید دست یابیم.

 وی به مراکز خرید تضمینی گندم نیز اشاره داشت و گفت: سیلوی بابایی، سیلوی خاندوزی، کارخانه آرد بهمن یار، سیلوی اشرفی و کارگزاری رامیان آماده خریداری محصول گندم کشاورزان هستند.

 وی در پایان تأکید کرد که تلاش‌های مستمر و هماهنگی‌های لازم با مراکز خرید و تعاونی‌ها در جهت تسهیل فرآیند خرید محصولات کشاورزی، به افزایش بهره‌وری و حمایت از کشاورزان کمک شایانی خواهد کرد. ما به دنبال ایجاد شرایطی هستیم که کشاورزان بتوانند با خیال آسوده به تولید بپردازند و از حمایت‌های لازم برخوردار شوند و ارتقای سطح رفاه و معیشت کشاورزان یکی از اولویت‌های اصلی ما است و در این راستا، برنامه‌های متعددی در دست اجرا داریم.

 فرماندار رامیان همچنین از کشاورزان خواست که در اجرای طرح‌های زراعی و توصیه‌های فنی کارشناسان همکاری نمایند تا بتوان به نتایج بهتری دست‌یافت و بهره‌وری محصولات کشاورزی را افزایش داد.

 انتهای خبر/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.