1403-03-06 14:55
155
0
90157
 فرماندار کلاله مطرح کرد:

 پیش‌بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم و کلزا در کلاله

 فرماندار کلاله با بیان اینکه برداشت کلزا در کلاله آغاز شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود که میزان برداشت گندم و کلزا در این شهرستان ۲۳۰ هزار تن باشد.

فرهاد شیبک در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «گلستان ما» از آغاز برداشت کلزا در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۳۰ هزار تن کلزا و بیش از ۲۰۰ هزار تن گندم از مزارع کلاله برداشت شود.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کلاله به کشت کلزا اختصاص یافته است، اظهار داشت: برای خرید این محصول ۲ مرکز در شرکت‌های تعاونی پیشکمر و کلاله فعال هستند و کشاورزان همچنین می‌توانند محصول خود را به طور مستقیم به کارخانه طلای سفید ینقاق تحویل دهند.

وی با اشاره به پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰ هزار تن گندم از مزارع کلاله، گفت: برای خرید این محصول نیز ۶ مرکز در نظر گرفته شده است که شامل سیلوی بتنی غله گستران در پیشکمر، سیلوی فلزی شمالی در تمران، کارخانه آرد محمدی در کلاله، انبار مکانیزه غله در کلاله، شرکت‌تعاونی یل چشمه و شرکت‌تعاونی پیشکمر می‌شود.

 فرماندار کلاله از احتمال شروع برداشت گندم در این شهرستان در پایان هفته جاری گفت و تصریح کرد: با مهیا شدن شرایط جوی و برای جلوگیری از صدمه به کشاورزانی که کشت زودهنگام داشته‌اند؛ تلاش می‌شود به‌زودی مراکز خرید گندم در شهرستان فعالیت خود را شروع کنند.

شیبک با بیان اینکه در سال گذشته شاهد ضرر زیاد کشاورزان و کاهش میزان برداشت گندم در شهرستان به‌واسطه کاهش بارندگی‌ها و نزولات آسمانی بودیم؛ اما بارندگی‌های مناسب سال زراعی جاری نویدبخش برداشت محصول پربرکت است، گفت: انبار جهاد کشاورزی با ظرفیت ۲ هزار تن نیز برای ذخیره‌سازی محصولات در شرایط اضطرار آماده بهره‌برداری است.

وی در پایان با بیان اینکه در کنار تلاش‌های کشاورزان دولت سیزدهم هم با نرخ‌گذاری مناسب باعث امیدوارتر شدن کشاورزان شد؛ از کشاورزان خواست با برداشت به‌موقع محصولات و تحویل آن به مراکز خرید، یاریگر مسئولان در امر تأمین امنیت غذایی کشور باشند.


 انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.