1403-03-07 19:56
171
0
90173
فرماندار مراوه‌تپه خبر داد:

پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم و کلزا در مراوه‌تپه

فرماندار مراوه‌تپه از آمادگی شهرستان مراوه‌تپه برای برداشت ۹۵ هزار تن گندم و ۵ هزار و ۷۰۰ تن کلزا، خبر داد.

 امان‌محمد باشقره در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «گلستان» ضمن تسلیت شهادت رئیس‌جمهور خدوم و مردمی ایران، از آمادگی این شهرستان برای برداشت ۹۵ هزار تن گندم و ۵ هزار و ۷۰۰ تن کلزا خبر داد.

 وی با بیان اینکه سطح زیر کشت گندم در سال زارعی جاری در این شهرستان به ۳۲ هزار و ۲۶۰ هکتار می‌رسد، گفت: پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیر کشت، حدود ۹۵ هزار تن گندم برداشت شود.

 باشقره همچنین از کشت ۴ هزار و ۳۶۲ هکتار کلزا در این شهرستان خبر داد و گفت: برداشت ۵ هزار و ۷۰۰ تن کلزا از این مزارع پیش‌بینی شده است و برداشت آن نیز در مراحل پایانی خود بوده و به صورت محدود در مناطق مرتفع ادامه دارد.

 فرماندار مراوه‌تپه با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای خرید محصولات کشاورزی، اظهار داشت: برای تسهیل در امر خرید محصولات کشاورزان، ۹ مرکز خرید شامل ۳ مرکز خرید کلزا و ۶ مرکز خرید گندم در نظر گرفته شده است.

 وی گفت: مراکز خرید کلزا شامل شرکت‌تعاونی روستایی مراوه‌تپه، قپان و گلیداغ و مراکز خرید گندم شامل ۴ مرکز در بخش مرکزی و ۲ مرکز در بخش گلیداغ است.

  باشقره با بیان اینکه قیمت تضمینی خرید گندم و کلزا قیمتی متناسب با شرایط موجود کشور است از کشاورزان خواست با توجه به شرایط جوی و رسیدن زمان برداشت، نسبت به جمع‌آوری محصول خود اقدام و محصول خود را به مراکز خرید تحویل دهند تا به این واسطه از هدررفت گندم جلوگیری و دست دلالان نیز کوتاه شود.

  وی در پایان به کشاورزان اطمینان داد که تلاش می‌شود طلب کشاورزان با رایزنی با مسئولین و بانک‌های عامل در اسرع وقت پرداخت شود.

 انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.