1399-07-17 11:05
866
0
70856
گلستان ما بررسی می کند؛

پشت پرده توزیع نهاده های دامی چه می گذرد / چرخش 180 درجه ای رییس جهاد کشاورزی علی آباد کتول به مطالبه خبرنگاران

این روزها نحوه توزیع نهاده های طیور میان مرغداران علی آباد کتول بیش از پیش در هاله ای از ابهام قرار گرفته و پشت پرده اتفاقاتی در حال وقوع است که ورود دستگاه های نظارتی برای دفاع از حقوق مرغداران را می طلبد.

به گزارش گلستان ما؛ نهاده های طیور از مواردی است که مرغداران برای تامین آن باید دست به کار واردات شوند و این روزها که هر لحظه قیمت ارز نوسانی رو به بالاتر حرکت دارد، تولید کنندگان مرغ را با چالش جدی مواجه کرده است.

با توجه به اینکه مرغ و تخم مرغ از کالاهای اساسی سبد غذایی خانوار به شمار می رود، وزارت جهاد کشاورزی نهاده های طیور را با ارز 4200 تومانی وارد کشور کرده و با واسطه، میان مرغداران توزیع می کند.

توزیع نهاده ها به عهده تعاونی مرغداران است که این امر در بعضی از شهرستان های استان گلستان سبب تضییع حق برخی مرغداران شده است. شنیده ها حاکی از آن است که برخی مرغداری ها تعداد کمتری جوجه ریزی داشته اما میزان بیشتری نهاده دولتی دریافت کرده و در مقابل مرغدارانی هم هستند که تعداد جوجه ریزی بالاتر و نهاده دولتی کمتری دریافت کرده اند.

این مسئله نارضایتی مرغداران از جمله مرغداران شهرستان علی آباد کتول را به دنبال داشته است که به دنبال آن خبرنگار ما طی تماس تلفنی با رییس جهاد کشاورزی شهرستان پیگیر ماجرا و خواستار شفاف سازی شد.

ضیایی رییس جهاد کشاورزی علی آباد کتول (15 مهرماه) از این گفت و گو استقبال کرده و کارشناس امور دام خود را برای پاسخگویی و ارائه آمار دقیق تر معرفی می کند.

کارشناس وی نیز ارائه آمار را به (16 مهرماه) موکول می کند. اما در کمال تعجب از ارائه آمار خودداری می کند و وقتی خبرنگار ما از طریق تماس تلفنی با ضیایی رییس جهاد کشاورزی شهرستان دوباره پیگیر می شود، رییس نیز با چرخش رفتاری 180 درجه ای می گوید: نمی توانیم آمار را به شما بدهیم و باید با حراست سازمان هماهنگ کنیم

این رفتار در حالی است که سوال ما تنها درباره تعداد مرغداری های شهرستان علی آباد کتول، نحوه توزیع نهاده ها و میزان اختصاص یافته نهاده دولتی به هر یک از مرغداری های شهرستان بود که وی نیز علاوه بر استقبال از پیگیری این موضوع توسط خبرنگار ما، در روز گذشته از نحوه توزیع نهاده ها توسط تعاونی به دلیل اعتراض مرغداران ناراضی بود، ولی در تماس تلفنی خود با خبرنگار ما، بعد از بیان اینکه نمی توانیم به شما آمار بدهیم، به بهانه اینکه صدای خبرنگار نمی آید، تلفن را قطع کرد.

نارضایتی مرغداران، رفتار این چند روز رییس جهاد کشاورزی علی آباد کتول، چرخش از پاسخگویی به عدم پاسخگویی وی و اتفاقاتی که در پشت پرده رخ می دهد و شنیده هایی که از آنجا به گوش می رسد، ورود نهادهای نظارتی برای دفاع از حقوق مرغداران که یکی از تولیدکنندگان کالای اساسی سبد خانوار هستند، را می طلبد تا به این ماجرا سر و سامانی داده و با متخلفان برخورد نماید.

خبرنگار: نرگس تجری

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.