1401-06-07 09:59
274
0
81397
مدیرشعب بانک توسعه تعاون استان گلستان:

پرداخت بیش از 3500 میلیارد ریال تسهیلات در گلستان/ 70 درصد تسهیلات بانک به تعاونی‌ها پرداخت شد

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان گلستان گفت: سه هزار و 500 میلیارد ریال در پنج ماه نخست امسال تسهیلات پرداخت کردیم که میزان پرداخت تسهیلات ما نسبت به سال گذشته دو برابر شده است که بیش از 70 درصد آن مربوط به تعاونی ها بوده است.

به گزارش گلستان ما؛ محمدرضا شریفی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: براساس اساسنامه بانک توسعه تعاون باید 70 درصد تسهیلات این بانک به تعاونی ها پرداخت شود و 30 درصد به دیگر بخش های اقتصادی اختصاص می یابد.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان گلستان ادامه داد: بانک توسعه تعاون پس از اینکه یک تعاونی شخصیت حقوقی  آن شکل گرفت وظیفه حمایت از آن را برعهده دارد و کسانی که بنا است طرحی را اجرا کنند و ضمانت کافی را ندارند از طریق صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون این ضمانت نامه را دریافت می کند و مورد حمایت تسهیلاتی قرار می گیرند.

شریفی یادآور شد: هر ساله بانک توسعه تعاون در تکالیف دولت  در همه ردیف های اعتباری از جمله اشتغال پایدار مورد توجه قرار دارد، بانک سیاست های حمایتی خود را با نگاه بخش تعاون تدوین کرده است.

وی خاطرنشان کرد: 100 درصد تخصیص اعتباری که داریم اگرتعاونی معرفی شود می توانیم به آنها تسهیلات بپردازیم، تبصره 18 در نیمه دوم سال گذشته به بانک ها ابلاغ شده است و باید براساس آن تعاونی ها طرح و برنامه داشته باشیم و عوامل مختلفی می تواند کمک کند که ما تخصیص 100 درصدی برای تعاون داشته باشیم.

این مقام مسئول افزود: از بخش های مختلف می توانیم تعاونی ها را مورد حمایت قرار دهیم همچنین از محل بند الف تبصره 18 و منابع رونق تولید می توانیم به تعاونی ها تسهیلات پرداخت کنیم ولی باید براساس آن تعاونی ها وظیفه داشته باشند.

شریفی یادآور شد: تا به امروز نزدیک به 11 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردیم که بیش از 75 درصد تسهیلات ما به بخش تعاونی های استان اختصاص یافته است.

وی  گفت: سه هزار و 500 میلیارد ریال در پنج ماه نخست امسال تسهیلات پرداخت کردیم که میزان پرداخت تسهیلات ما نسبت به سال گذشته دو برابر شده است که بیش از 70 درصد آن مربوط به تعاونی ها بوده است.

این مقام مسئول بیان کرد: 35  میلیارد تومان برای مشاغل خانگی بودجه اختصاص یافت که نزدیک به 90 درصد تحقق برنامه داشتیم و امسال چهار بانک عاملیت مشاغل خانگی را دارد و 360 میلیارد ریال تخصیص اعتبار داریم که 110 میلیارد ریال آن در این بخش پرداخت شده است.

شریفی افزود: سقف تسهیلات مشاغل خانگی 100 میلیون تومان است که سقف بازپردارخت آن هفت ساله و با کارمزد چهار درصد درنظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: 49 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات ازدواج از بانک توسعه تعاون در سالجاری پرداخت شده است و همچنین تاکنون 57 میلیارد و 800 میلیون تومان از ابتدای سالجاری تاکنون پرداخت شده است.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.