1400-09-09 09:24
997
0
77318
تلاش شورای شهر گرگان بر احیای صنعت گردشگری؛

«پاییز هزار رنگ» مرهمی بر دردهای گردشگری گرگان/ خزان پاییز عیار گردشگری گرگان را جلا می دهد؟

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر گرگان می گوید درصدد هستیم که با بهره گیری از ظرفیت جشنواره پاییز هزار رنگ بتوانیم به صنعت گردشگری گرگان رونق دهیم.

به گزارش گلستان ما؛ صدای خش خش برگ ها زیر پای عابران پیاده و رنگ های برگ درختان که در آستانه فصل خزان قرار گرفتند جلوه خاصی به شهر گرگان و مناطق جنگلی آن مثل النگدره داده است.

این منظره ها گاهی سوژه عکسان و مسافران می شود و با شیوع کرونا در صفحات مجازی نیز این زیبایی ها در صفحه های مجازی بیش از گذشته رخ نمایی کرده است.

گرچه کرونا باعث شد که صنعت گردشگری جهان با چالش اساسی رو به رو شود ولی پیش بینی ها این است که با فروکش کردن کرونا رشد سه تا چهار درصدی گردشگری در دنیا رقم بخورد و شهری مثل گرگان می تواند از این ظرفیت به بهترین شکل بهره ببرد.

صنعت گردشگری امروزه به دلیل  همه‌ گیری بیماری کوید ۱۹ با شرایط خاصی مواجه است و برای عبور از این بحران، نمی‌توان فقط به اقدامات دولت اتکا کرد و باید از ظرفیت های نهادهای غیر دولتی و شهرداری ها نیز به این منظور استفاده کرد.

در این راستا شهرداری گرگان درصدد است که جشنواره پاییز هزار رنگ را برگزار کند تا بتواند با معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری و گردشگری گرگان را مقصد گردشگری کند.

در این راستا علی اکبر بصیرنیا، رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر گرگان می گوید:  امسال برنامه ریزی شد که از  ششمین جشنواره پاییز هزار رنگ از هفته فرهنگی تا ۱۸ آذر ماه برگزار شود، در این جشنواره سه بخش فرهنگی و هنری، ورزشی و گردشگری در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: در بخش گردشگری درصدد هستیم که جشنواره هدفمند و با بهره وری خوبی داشته باشیم و اعتقاد ما این است که گرگان ظرفیت گردشگری خوبی دارد ولی این ظرفیت ها ناشناخته باقی مانده است و نتوانستیم گلستان را به عنوان یک استان شمالی با ظرفیت های گردشگری خوب معرفی کنیم.

رئیس کمیسیون گردشگری و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: مردم گرگان حتی گلستان را به عنوان یک استان شمالی نمی شناسند و برنامه ریزی کردیم با برگزاری این جشنواره ظرفیت تاریخی و گردشگری گرگان را بیش از گذشته معرفی کنیم.

استقبال انجمن های مسافرتی خدماتی سراسر کشور از جشنواره پاییز هزار رنگ
بصیرنیا متذکر شد: برای نخستین بار از دفاتر انجمن مسافرتی خدماتی سراسر کشور که  هر انجمن شامل بیش از ۵۰ دفتر خدمات مسافرتی در استان است در این جشنواره دعوت کردیم و ۳۰ استان کشور نیز برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کردند و گرگان به مدت سه روز میزبان این تورگردان های گردشگری است و همچنین تورهای گردشگری از سه کشور عراق، عمان و قزاقستان نیز در این جشنواره حضور دارند.

وی افزود: در تلاش هستیم که برای معرفی ظرفیت های گردشگری و رونق گردشگر در گرگان دفاتر خدمات مسافرتی گلستان و کشور تفاهم نامه ای منعقد کنند تا بتوانیم در آینده نزدیک میزبان تورهای گردشگری باشیم و از سراسر کشور تورهای ویژه گردشگری گرگان برگزار شود و بتوانیم گرگان به مقصد گردشگری تبدیل شود.

این مقام مسئول متذکر شد: سالیانه میلیون ها نفر از استان عبور می کند  ولی نتوانستیم از نظر ظرفیت اقامتی آنها را مستقر کنیم و با جذب و ماندگاری گردشگر از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می رود.

بصیرنیا متذکر شد: در کنار آن هنرمندان خوبی در حوزه صنایع دستی و سوغات در استان گلستان و شهر گرگان داریم و برنامه ریزی کردیم آثار هنرمندان صنایع دستی استان به ویژه گرگان در قالب ۵۰ غرفه از ۶ آذر ماه و پس از هفته بسیج تا ۱۵ آذر ماه در گرگان- پارکینگ خیابان ولی عصر روبه روی پاساژه مروارید به نمایش در بیاید.

برگزاری جشن و همایش عکاسی و فیلمبرداری با موضوع گردشگری
 وی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار نیز جشن و یا همایش عکاسی و فیلم برداری با مسابقات فیلم یک دقیقه ای و عکس از ظرفیت گردشگری گرگان به ویژه در در فصل پاییز در نظر گرفته شده و از  ۳۰ عکاس جرفه ای استان در این زمینه دعوت شده است که در ۱۲ آذر ماه ظرفیت های تاریخی و گردشگری گرگان را به نمایش بگذارند و به برگزیدگان جوایز نفیس داده می شود.

رئیس کمیسیون گردشگری و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر گرگان متذکر شد: همچنین فردا ۱۰ آذر ماه جشنواره پاییز هزار رنگ از ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه تا ۱۶ با حضور هنرمندان نامی کشور مانند مهران رجبی و مجید اخشابی و تعداد هنرمندان دیگر برگزار می شود و پیش بینی می کنیم که دو تا سه هزار نفر از مردم گرگان نیز از این جشن استقبال کنند.

بصیرنیا متذکر شد: با شبکه ملی صدا و سیما جام جم و شبکه سه نیز هماهنگ انجام شده است که این جشنواره را به صورت  ارتباط مستقیم پخش کنند و در کنار آن ۱۰ ایستگاه از ورودی النگدره تا برگزاری جشن با اجرای گروه های موسیقی  قزاق، ترکمن، بلوچ و سیستانی و هنرمندان گرگانی و کتول، ایستگاه کودک، طبیعت، نقاشی کودک، بازی بومی و محلی  در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه ورزشی مسابقات شطرنج از یک تا ۵ آذر در گرگان با حضور ۹۴ ورزشکار برگزارشد و نفرات برتر تجلیل شدند و در کنار آن مسابقات دوچرخه سواری کوهستان در محل شهربازی مدرن هزار پیج برگزار در نظر گرفته شده است که از ۵۰ تا ۶۰ دوچرخه سوار حرفه ای کشور ثبت نام به عمل آمده  و اگر شرایط جوی فراهم باشد ۱۲ آذر ماه و در صورت بارندگی ۱۷ تا ۱۸ آذر ماه این مسابقات برگزار می شود.

ایجاد ۲۳ المان پاییزی در گرگان
این مقام مسئول از طراحی ۲۳ المان پاییزی در گرگان خبر داد و گفت: در پارک جنگلی النگدره با حضور کانون پرورش فکری کودکان مسابقات کاردستی با برگ هایی پاییزی ویژه کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است و همزمان در روز جشن پاییز هزار رنگ جشن کندس داریم که از تعدادی از آشپزها اعلام آمادگی کردند.


بصیرنیا افزود: هدف از برگزاری این جشنواره شور نشاط اجتماعی، معرفی گردشگری و تاریخی و بسته های سرمایه گذاری به سرمایه گذاران داخلی و خارجی به ویژه در شهر بازی و پروژه تله کابین به منظور ایجاد هتل پنج ستاره، چرخ و فلک و سورتمه در نظر گرفته شده است.

وی گفت:  تلاش ما این است که ظرفیت های گردشگری را به سرمایه گذاران معرفی و بتوانیم صنعت گردشگری را در گرگان متحول کنیم و صنعت گردشگری می توان اشتغال زیادی و درآمد زیادی برای شهر گرگان به همراه بیاورد.
انتهای پیام/

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.