1401-05-04 12:50
640
0
80945
مدیرکل هواشناسی گلستان مطرح کرد؛

غافلگیری تابستان در گلستان/ مردم منتظر سامانه جدید بارشی باشند

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با اشاره به وضعیت جوی در مردادماه جاری گفت: مردم منتظر سامانه جدید بارشی در مردادماه باشند.

به گزارش گلستان ما، نوربخش داداشی از وقوع خشکسالی بسیار شدید در گلستان خبر داد و اظهار کرد: در تیر ۱۴۰۱ میانگین بارش استان ۱.۹ میلیمتر بوده که این میزان نسبت به متوسط این ماه در مدت مشابه با کاهش ۸۹ درصدی همراه بوده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه در تیر ماه خشکسالی بسیار شدید را در استان شاهد بودیم، افزود: بررسی داده های آماری در تیر ماه امسال نشان می دهد در شهرستان های استان گلستان خشکسالی بسیار شدید حادث شده است.

مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارش در ایستگاه‌های همدیدی استان در ایستگاه مینودشت به میزان ۶.۲ میلیمتر در طی سه روز اتفاق افتاده است، بیان کرد: میانگین بارش از ابتدای سال زراعی تا پایان تیر ماه جاری ۳۳۵.۵ میلیمتر گزارش شده که ۱۹ درصد (معادل ۷۸ میلیمتر) نسبت به متوسط این مدت کاهش داشته است.

داداشی میانگین دمای استان گلستان در تیر ۱۴۰۱ را ۲۸.۱ درجه سانتیگراد اعلام کرد و ابراز داشت: میانگین دمایی گلستان در تیر ماه ۰.۷ درجه نسبت به متوسط تیرماه افزایش داشت، همچنین حداکثر دمای ثبت شده در مراوه تپه ۴۴.۱ درجه و در گنبدکاووس ۱۷.۶ درجه گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه در تیر ماه امسال ۱۰ روز متوالی هوای خیلی گرم در استان گلستان به ثبت رسید، یادآور شد: در دهه سوم تیر ماه دمای بیشینه در استان در مقایسه با نرمال ۳.۸ درجه سانتیگراد افزایش داشته است.

مدیرکل هواشناسی گلستان خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به پیش بینی فصلی وضعیت بارش استان گلستان از مرداد ماه بهبود می یابد و بارش ها اندکی بهتر خواهد شد.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.