1402-01-27 17:05
365
0
84523

وجود بیش از 4هزار مسکن غیرمقاوم در مینودشت/ مقاوم‌سازی 8 هزار مسکن روستایی

فرماندار مینودشت از مقاوم‌سازی حدود ۶۵ درصد واحدهای مسکونی مناطق روستایی این شهرستان خبر داد و گفت: از مجموع ۱۲ هزار و ۴۶۴ خانه در روستاهای شهرستان، ۸ هزار و ۷۸ واحد مقاوم شد.

به گزارش گلستان ما؛ محمدتقی قزلسفلی در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: با اقدامات انجام شده، طی چند سال آینده جشن پایان مقاوم سازی منازل در ۷۳ روستای مینودشت برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: درسال گذشته سهمیه طرح مقاوم سازی مسکن روستایی در مینودشت ۶۵۰ واحد بود که برای تمامی آنها پرونده تشکیل شده و ۵۲۷ فقره برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه به بانک‌های عامل معرفی شدند.

قزلسفلی ادامه داد: ۴۲۸ مورد از پرونده‌های معرفی شده به بانک منجر به عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات شده و بقیه پرونده‌ها هم درحال تکمیل مدارک مورد نیاز و نیز تامین وثیقه از سوی متقاضی جهت پرداخت است.

وی، سهمیه طرح مقاوم سازی مسکن روستایی مینودشت درسال جاری را ۵۰۰ واحد اعلام کرد و گفت: هم اکنون مرحله تشکیل پرونده متقاضیان جهت معرفی به بانک و استفاده از تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی با کارمزد پنج درصد توسط بنیاد مسکن این شهرستان آغاز شده است.

فرماندار مینودشت همچنین از تحقق ۱۰۵ درصدی تعهد اشتغال این شهرستان درسال قبل خبر داد و بیان داشت: پارسال سهمیه پیش بینی شده اشتغال در مینودشت ایجاد ۲ هزار و ۸۳ شغل بود که در پایان سال ۲ هزار و ۱۹۵ شغل با همراهی دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدماتی و نیز بخش خصوصی ایجاد و در سامانه مربوطه ثبت گردید.

قزلسفلی اظهارداشت: درسال گذشته ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد مشاغل خانگی به مینودشت اختصاص یافت که ۱۷۴ پرونده برای استفاده از این وام‌ها تشکیل و به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی بابیان اینکه تاکنون نیمی از متقاضیان با تامین وثیقه موفق به دریافت تسهیلات شدند، اضافه کرد: علاوه بر این در سال گذشته ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه موسوم به تبصره ۱۶ جهت ایجاد یا تکمیل طرح‌های اشتغالزایی و یا تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی در مینودشت پرداخت شد.

انتهای پیام/4203

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.