1399-04-24 12:38
2811
0
69405
از رد شدن فرضیه ربایش تا پیگیری استاندار گلستان؛

همه آنچه در خصوص مفقود شدن «سها» در ارتفاعات جهان نما باید بدانید

سها رضانژاد جوان 27 ساله اهل کرج که به همراه دوستانش به ارتفاعات جهان‌نما کردکوی رفته بودند از 20 تیرماه در ارتفاعات جهان نما مفقود شده و هنوز به خانه بازنگشته و تلاش نیروهای امدادی و انتظامی پس از چهار روز هنوز نتیجه نداده است.

به گزارش گلستان ما، سها رضانژاد، دختر 27 ساله اهل کرج که به همراه دوستانش به ارتفاعات جهان‌نما کردکوی رفته بودند از 20 تیرماه در ارتفاعات جهان نما مفقود شده و هنوز به خانه بازنگشته و تلاش نیروهای امدادی و انتظامی پس از چهار روز هنوز نتیجه نداده است.

ابراهیم قدمنان با اشاره به روند مفقود شدن «سها رضانژاد» اظهار کرد: چهارشنبه مطلع شدیم گروهی گردشگری از تهران قصد حضور در ارتفاعات شهرستان کردکوی را دارند، صبح پنج‌شنبه از لیدر گروه دعوت کردیم و در نامه‌ای خطاب به آنان اعلام کردیم که با توجه به شیوع کرونا هرگونه حضور گردشگران در منطقه ممنوع است و آنها متعهد به بازگشت و عدم حضور در منطقه شدند.

فرماندار کردکوی خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود تذکرات ارائه شده و تعهدات، گروه گردشگری به صورت پیاده از راه‌های جنگلی از ایست بازرسی عبور کرده و با استفاده از ماشین‌های محلی به منطقه گردشگری «جهان‌نما» رفتند.

رد فرضیه قتل یا ربایش «سها» دختر مفقود شده در کردکوی

مجتبی مروتی در خصوص تحقیقات پلیس آگاهی درباره مفقود شدن «سها رضانژاد» دختر اهل کرج که از روز جمعه در ارتفاعات جهان نما مفقود شده ابراز کرد: این گروه در غالب گروه طبیعت‌گری و کوهنوردی توسط سه نفر از اعضای اصلی گروه و فراخوان در فضای مجازی تشکیل و به سمت این منطقه گردشگری حرکت کردند.

رئیس پلیس آگاهی گلستان تصریح کرد: این گروه در تاریخ 20 تیرماه جاری در ارتفاعات «جهان نما» اقدام به اسکان موقت کرده که بنا بر اظهارات برخی از اعضای گروه این خانم 27 ساله حدود ساعت هشت و 30 دقیقه صبح از چادر خارج شده و دیگر باز نگشت.

مروتی گفت: تمام وسایل وی از جمله تلفن همراه داخل چادر جا مانده و این فرد مفقود شده با همان لباس‌های عادی که به این سفر آمده بود مفقود شده است.

وی افزود: سه نفر از اعضای اصلی گروه در اختیار پلیس آگاهی هستند و تحقیقات از این افراد انجام شده و تمامی گروه‌های امدادی از جمله پلیس، هلال احمر، محیط زیست، محیط بانان منابع طبیعی، گروه‌های مردمی، تیم‌های «آفرود» هیات اتوموبیلرانی و موتورسواری استان در حال جست‌وجو برای یافتن این فرد مفقود شده هستند.

رئیس پلیس آگاهی گلستان با رد قوی و اکید فرضیه قتل یا آدم‌ربایی گفت: من خودم در منطقه حضور دارم و به طور کامل فرضیه قتل و آدم ربایی رد می‌شود و جست‌وجو برای یافتن این فرد ادامه دارد.

مروتی یادآورشد: دو فرضیه سقوط از ارتفاع و یا گم شدن این بانوی جوان در جنگل مطرح است که برای پیدا کردن وی تمامی توان و امکانات بکار گرفته شده و عملیات امداد و نجات همچنان ادامه دارد.

وی، متذکرشد: در حال حاضر خانواده این فرد نیز به منطقه آمده‌اند و همراه گروه‌های جست‌وجو در حال تلاش برای یافتن دخترشان هستند.

تشکیل پرونده درباره دختر کرجی کوهنورد مفقود شده در دادسرای کردکوی

محمد عزیززاده از تشکیل پرونده درباره مفقودی «سها» در ارتفاعات جهان‌نما خبر داد و تصریح کرد: پرونده در مرحله تحقیقات است و امروز  مدیر گروه کوهنوردی و دو تن دیگر از عوامل این گروه برای بازجویی به دادسرای این شهرستان احضار و اظهارات آنان اخذ شد.

دادستان عمومی و انقلاب کردکوی با بیان اینکه جستجوی نیروهای هلال احمر و مردم برای یافتن این کوهنورد ادامه دارد، افزود: به علت کرونا به این گروه برای صعود در شهرستان مجوز داده نشده بود اما این گروه غیرقانونی و از مسیرهای فرعی به ارتفاعات جهان‌نما صعود کرده بودند.

وی ادامه داد: به جز سه نفر بقیه اعضای گروه به تهران بازگشته ‌اند.

پیگیری عملیات نجات «سها رضانژاد» توسط استاندار گلستان

عبدالرضا چراغعلی در بازدید از محل اجرای عملیات امداد و نجات و جست‌وجوی «سها رضانژاد» در گفت‌وگو با خبرنگاران، عنوان کرد: متاسفانه سفر این گروه کوهنوردی و طبیعت‌‌گردی غیرمجاز و بدون مجوز بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان تصریح کرد: موضوع در بالاترین سطح مدیریتی استان یعنی استاندار گلستان پیگیری می‌شود و استاندار گلستان دستورات ویژه را برای استفاده از اکثر امکانات به منظور یافتن این فرد مفقود شده صادر شده است.

وی ادامه داد: ما به خانواده این فرد اعلام کردیم دختر شما همانند دختر همه ما است و از تمام توان برای یافتن وی استفاده خواهیم کرد.
چراغعلی تصریح کرد: تقاضا دارم مردم از توجه به اخبار غیررسمی و انتشار شایعه‌ها خودداری کنند و اخبار را از طریق رسانه‌های رسمی پیگیری کنند.

تیم های مردمی بدون هماهنگی وارد منطقه نشوند

حسین باقری در خصوص آخرین وضعیت عملیات جست‌وجو برای یافتن دختر مفقود شده، اظهار کرد: از ساعت 11 روز جمعه گذشته موضوع مفقود شدن یک دختر 27 ساله در ارتفاعات «جهان نما» شهرستان کردکوی به هلال احمر گزارش شد.

رئیس جمعیت هلال احمر کردکوی تصریح کرد: این گروه کوهنوردی که فرد مفقود شده نیز همراه آنها بوده در منطقه‌ای مستقر شدند که بسیار صعب‌العبور بوده و دره‌ها و پرتگاه‌های بسیار سنگینی دارد.

وی، ادامه داد: با وجود بد بودن شرایط جوی و مه و بارندگی باران زیاد اما عملیات جست‌وجو متوقف نشده و فعالیت ادامه خواهد داشت.
رئیس جمعیت هلال احمر کردکوی تاکید کرد: گروه‌های «آفرود» به هلال احمر ملحق شده اند و در این عملیات به ما کمک خواهند کرد و تا به امروز 60 نفر نیرو در عملیات جست‌وجو مشارکت کردند و فعالیت در حال انجام است.

باقری بیان کرد: تقاضا داریم گروه‌ها و تیم‌های مردمی بدون هماهنگی با مجموعه هلال احمر شهرستان به هیچ عنوان وارد منطقه نشده و خودسرانه اقدام به جست‌وجو نکنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.