1403-04-11 12:57
1003
0
65827

نشست هم اندیشی مجمع نمایندگان مجلس با صداوسیمای گلستان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان گلستان با حضور در صدا و سیمای استان با مدیر کل این مرکز در خصوص تعامل و راهکارهای همکاری هر چه بیشتر رسانه ملی با نمایندگان مجلس به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش گلستان ما، مدیر کل صدا و سیمای گلستان در این دیدار ضمن خوش آمدگویی  در ابتدای این نشست با تاکید بر جایگاه و نقش مؤثر نمایندگان در پیشرفت و توسعه کشور، نگاه دقیق و کارشناسانه منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی در حل مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه راهگشا دانست و افزود:  رسانه ملی در جهت صیانت از منویات رهبر معظم انقلاب، آرمان‌های نظام و مطالبات مردم با قدرت عمل کرده و تحت تاثیر هیچ جناح و جریانی قرار نخواهد گرفت.

منتظرحجت در ادامه از اقدامات و برنامه ریزی های رسانه استانی برای برنامه سازی در خصوص توسعه استان خبر داد و بیان داشت:  با تمام امكانات و توان خود در راستای معرفی پتانسيل ها، رفع موانع و مشكلات حوزه های مختلف استان  تلاش می كنيم.

وی اظهار داشت: امروز مقوله تبليغات و اطلاع رسانی كاركرد ويژه رسانه است و برنامه سازان این مرکز تلاش می کنند عدالت رسانه ای را رعایت کنند و در تولید برنامه ها به تمام ظرفیت ها  استانی توجه کنند.

مدیر کل صدا و سیمای گلستان هدف اصلی و اولویت برنامه سازی رسانه استانی را توجه جدی به توسعه استان در همه بخش ها دانست و افزود: تولید برنامه های متنوع وتاثیر گذار با هدف معرفی ظرفیت ها، کمک به حل مشکلات مردم و جذب حداکثری مخاطبان از عمده اهداف برنامه سازان صدا و سیمای گلستان است.

منتظر حجت در ادامه اذعان داشت: ایجاد فضای همکاری و تعامل بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رسانه استانی می تواند منجر به توسعه زیرساخت ها در استان شود و در این راستا صدا و سیمای گلستان از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

مدیر کل صدا و سیمای گلستان در پایان ضمن اعلام آمادگی برای تعامل با نمایندگان استان و تاکید براستفاده از ظرفیت کارشناسی آنان در برنامه های توسعه محور افزود: در صورت همکاری نمایندگان در جلسات برنامه ریزی شهرستان ها و استانی می توان شاهد تحقق مهمترین مطالبه مردم نواحی مختلف استان در بهره مندی از شبکه های دیجیتال بود و از مجمع نمایندگان استان خواست تا حمایت‌های لازم را برای به روز رسانی این تجهیزات داشته باشند.

در ادامه این نشست دبیر مجمع نمایندگان استان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مدیر کل صدا و سیمای گلستان و همکاران ایشان هدف از این نشست را ایجاد همفکری و  تعامل مجمع نمایندگان استان با صدا و سیمای گلستان عنوان کرد و گفت: بیان واقعیت ها، حفظ امانت و رعایت صداقت از مهمترین رسالت های صدا و سیما است و حضور به موقع و اطلاع رسانی دقیق مرکز گلستان را در زمان سیل گلستان نقطه قوتی بی نظیر برای این رسانه دانست.

قرجه طیارجایگاه رسانه را به عنوان یکی از تاثیر گذار ترین دستگاه های کشور در بستر سازی برای رفع مشکلات مردم و کاربردی کردن فرامین مقام معظم رهبری در جامعه مهم ارزیابی و خاطر نشان کرد: نقش شبکه های ملی و استانی در ارتقای سطح فرهنگی جامعه و شناسایی ظرفیت های منطقه مهمتر از هر رسانه ای است.

 وی رواج یافتن استفاده از فضای مجازی در بین کودکان و نوجوانان را خطرناک معرفی کرد و از صداوسیما خواست با تهیه و پخش برنامه های متنوع، توجه ویژه ای به این حوزه داشته باشد.

در ادامه نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اهمیت و نقش رسانه در هدایت افکار عمومی افزود : در دنیای کنونی که به عصر ارتباطات و اطلاعات معروف است، رسانه ملی و الخصوص رسانه استانی رسالتی حساس و مهم دارند.

 نبی هزار جریبی نیز ضمن قدردانی از تلاش كاركنان اين مركز در انعكاس اخبار و مسائل مربوط به حوزه انتخابی خود گفت: صدا و سیمای مرکزگلستان در معرفی ظرفیت ها و پتانسیل و توسعه استان به عنوان موثرترین و تاثیرگذارترین رسانه می تواند نقش مهمی ایفا نماید.

نماینده کلاله، مینودشت، مراوه ‌تپه و گالیکش در مجلس شورای اسلامی صدا و سیما را به عنوان یک رسانه فرهنگی در شکل گیری فرهنگ جامعه معرفی کرد و یاد آور شد برای بالا بردن کیفیت برنامه‌های استانی باید خواسته‌های مردم بومی در نظر گرفته شود تا مخاطبین قرابت فکری با این رسانه داشته باشند.

کوسه غراوی در این جلسه با اشاره به اینکه صدا و سیما تاثیر بسزایی در شکل دهی فرهنگ مردمی دارد گفت: به کار بردن گویش‌ها و پوشش‌های محلی در شبکه استانی باعث جذب مخاطب بیشتر برای این رسانه خواهد بود.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تشکر از فعالیت‌های شبانه روزی پرسنل این مرکز گفت: ما برای بالا رفتن کیفیت برنامه‌های صدا و سیما حمایت همه جانبه خود را از این رسانه اعلام کرده و امید واریم که بتوانیم ، پتانسیل‌های موجود را از این طریق به کشور نشان دهیم.

علیرضا ابراهیمی گفت: نقش صدا و سیما در معرفی ظرفیت و توانمندی های استان به کشور بسیار مهم و حیاتی است.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان گلستان در بخش های کشاورزی  و دامپروری قابلیت های ویژه ای دارد افزود: با توجه به این ظرفیت ها رسانه استانی نقش بسیار تاثیر گذاری در توسعه همه جانبه استان دارد.

اسدا...قره خانی ضمن تقدير و تشكر از توليدات فاخر شبكه استانی گلستان  داشتن نگاه عدالت محور در رسانه استانی را اصلی مهم و اساسی دانست و افزود: تنوع و نوآری در برنامه های توليدی مهمترين لازمه برای جذب حداكثری مخاطبان است كه برای تحقق اين امر بايد با تجهيز صداوسيمای مركز استان به دستگاه های پيشرفته و به روز دنيا و افزايش كيفيت فنی لازم است در بحث محتوايی از مشورت افراد خوش فكر و خلاق هم بهره گرفته شود.

نماینده مردم کردکوی، بندرگز و بندرترکمن در مجلس شورای اسلامی در این نشست با بیان اینکه کارکنان خدوم صدا و سیمای مرکز گلستان  برای تهیه برنامه های رادیویی و تلویزیونی تلاش بسیاری می کنند گفت : بیان مشکلات مردم آرامشی را در جامعه ایجاد می کند که صدا و سیمای استان در این زمینه موفق بوده است و ما هم تلاش می کنیم در این راستا کمک کار صداوسیما باشیم.

رامین نورقلی پور از مدیرکل صدا و سیمای گلستان بخاطر ایجاد رویکرد جدید در رسانه استانی تشکر کرد و گفت: صداوسیما طبق فرموده امام راحل یک دانشگاه بزرگ است که می تواند در جامعه راهگشا باشد.

وی افزود: تلاش خواهیم کرد از امکانات ملی و استانی برای رفع نیازهای صداوسیمای استان استفاده کنیم.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.