1399-04-15 13:09
1662
0
69277
استاندار گلستان به کابوس کارگران شهرداری کلاله پایان دهد؛

نبض اقتصادی کارگران شهرداری کلاله زیر تیغ بی عدالتی/ وعده های توخالی مدیرکل پسماند که محقق نشد/ پولهایی که به حساب آمد و در جایی نامشخص هزینه شد!

با احتساب طلب کارگران شهرداری از پیمانکاران شرکت پردیس نیرو و پسماند استان گلستان، این کارگران بیش از ۸۰۰ میلیون تومان از پیمانکاران شهرداری کلاله طلب دارند و بی پولی در این شرایط کرونایی کابوسی بی پایان برای آنها شده است.

به گزارش گلستان ما، مشکلات کارگران شهرداری کلاله با پیمانکاران شرکت پردیس نیرو به علت عدم پرداخت برخی معوقات و حقوق آنها دو سالی است که گریبان گیر پیمانکاران شده است.

در وهله اول این کارگران مطالبات ۹۳ تا ۹۶ خود از پیمانکار اول این شرکت(میردلیر) را طلب کردند و در نهایت با وامی که این پیمانکار گرفت؛ توانست این طلب را پرداخت و رضایت آنها را جلب کند.

اما با مدیر عامل شدن فرشاد حقی در شرکت پردیس نیرو، وضعیت پرداخت حقوق کارگران بحرانی شد؛ تا جایی که شاهد تجمعات متعدد کارگران در مقابل مکان های دولتی بودیم و با توجه به ادعای کارگران و محاسبات اداره کار، در سال ۹۸، پرداختی شهرداری به شرکت پردیس ۸ میلیارد و ۷۲۲ میلیون ریال بوده که تنها ۴ میلیارد و ۷۸۷ میلیون ریال آن به کارگران پرداخت شده است و طلب کارگران از این پیمانکار نزدیک به ۴۰۰ میلیون شد.

با بررسی های انجام گرفته روی پرینت حساب شرکت پردیس نیرو، مبالغی از سوی شهرداری به حساب شرکت واریز شده که این مبالغ در همان روز و در ساعات اولیه برداشت شده است و در شرایطی که کارگران محتاج پول نان شب خود بودند؛ مشخص نیست که این مبالغ در کجا هزینه شده است(مگر اینکه پیمانکار کاری مهمتر از رزق کارگر داشته و نیاز است برای روشن شدن اذهان عمومی مدارک مستدل ارسال کند).

اما نکته قابل توجه دیگر در این اتفاقات، نامه اداره کار به شهردار کلاله است که در آن توصیه شده است که برای جلوگیری از اجحاف حق کارگران مطالبات پیمانکار پس از حل مشکلات مالی کارگران با شرکت پرداخت شود؛ لذا می طلبد مسئولین نظارتی با بررسی اسناد ببینند که آیا براساس خواسته این نامه اقدام شده است یا شهرداری پس از آن نیز اقدام به پرداخت مطالبات پیمانکار کرده است(با توجه به اینکه مطالبات کامل کارگران پرداخت نشده است).

اما پس از این ماجراها، جواد کریمی سردمدار شرکت پردیس نیرو شد و این پیمانکار نیز زیر بار مشکلات این شرکت تاب نیاورد و علاوه بر مبالغ یاد شده که کارگران از پیمانکار پیشین طلبکار بودند؛ به ادعای کارگران شهرداری کلاله، جواد کریمی نیز با نزدیک ۴۰ میلیون بدهکاری به آنها، پایان بخش کار این شرکت با شهرداری بود.

با روی کار آمدن پسماند به عنوان پیمانکار شهرداری کلاله، تا اسفند ماه سال ۹۷ شرایط به خوبی سپری شد و مشکلات کارگران از زمانی با پیمانکار پسماند شروع شد که حقوق فروردین ماه کارگران علی الحساب یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان واریز گردید و حقوق اردیبهشت آنها نیز به صورت کامل پرداخت شد.

حقوق کارگران شهرداری تا ۵ روز آینده پرداخت می شود‌

محسن سمیعی، مدیرعامل پسماند استان گلستان در گفتگوی گذشته خود با خبرنگار ما، گفت: علی الحساب حقوق فروردین کارگران تا ۵ روز آینده واریز می‌شود.

وی افزود: پسماند سه ماه و‌نیم یعنی حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان مطالبات خود را از شهرداری طلبکار است و باید از شهرداری کلاله پرسید که برای پرداخت مطالبات پسماند چه اقداماتی انجام داده است.

سمیعی در پایان گفت: پسماند تا پایان خرداد ماه با شهرداری کلاله قرارداد دارد.

از گفتگوی مدیرعامل پسماند گلستان با خبرنگار ما چند هفته ای می گذرد و تاکنون مطالبات کارگرانی(علی الحساب فروردین، حقوق خرداد ماه و معوقات) که به نان شب خود محتاج هستند؛ پرداخت نشده است و کارگران چوب اختلافات مالی بین شهرداری کلاله و پسماند را می خورند؛ می طلبد استاندار گلستان به این موضوع ورود کند تا به این واسطه گره ای از مشکلات خانواده های کارگران شهرداری باز شود و در کنار آن، قوه قضاییه نیز به این موضوع ورود قاطع کرده و مطالبات به حق کارگران را از پیمانکاران گذشته بگیرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.