1398-11-20 16:55
832
0
67474
رئیس شورای شهر گرگان :

نباید با اظهارات نسنجیده انگیزه وسرعت عمل شهرداری را بگیریم / هیچ شهرداری تاکنون جسارت کلنگ زنی شهربازی را نداشته

در پی اختلاف تفسیر از قوانین، جدال و بحثی لفظی مابین اعضاء شورای شهر، رئیس شورای شهر و شهردار گرگان صورت گرفت که منجر به طولانی شدن جلسه شورا و به پایان نرسیدن بررسی نامه ها و لوایح رسیده شد.

به گزارش گلستان ما، عبدالرضا دادبود، شهردار گرگان در دویست و هشتمین جلسه رسمی و علنی که در روز شنبه 19 بهمن ماه با دستور کار بررسی لوایح و نامه های رسیده برگزار شد و به درگیری لفظی بین اعضا منجر شد، در مورد کلنگ زنی پروژه عظیم شهربازی گرگان اظهار داشت: با به کار گیری مشاور در حوزه های مختلف، از جمله دستگاه های بازی و فضای سبز، نقشه اولیه این پروژه تهیه شده است و قرار است با همکاری شهرداری و سرمایه گذار به دلیل افزایش سرعت در کار این پروژه پیش برود، به طوری که همزمان با شروع عملیات خاکبرداری توسط ماشین آلات شهرداری در غالب یک پروژه عمرانی، بخش های مختلف این پروژه از قبیل سورتمه، خرید تجهیزات شهربازی، شهربازی سرپوشیده، مجموعه اقامتی و رستورانها بعد از اعلام فراخوان به 6 تا 8 پیمانکار واگذار شود.

وی افزود: این پروژه با وجود نیاز به حداقل 3 سال زمان سعی میشود تا سال 1400 به بهره برداری برسد البته بخشی از این پروژه در سال 1399 قابل افتتاح خواهد بود، قصد ما در اجرای این پروژه استفاده از ظرفیت داخلی تا حد ممکن است، در همینجا از سرمایه گذاران سراسر کشور برای سرمایه گذاری در این پروژه دعوت به عمل می آید.

آقایان حسین ربیعی، سعید رحیمی و علی اصغر یوسفی و سرکار خانم فائزه عبداللهی از اعضاء شورای شهر گرگان معتقد بودند که می بایست این پروژه ابتدا در صحن شورا بررسی می شد و پس از تصویب، شهرداری اقدام به کلنگ زنی آن می کرد، چرا که بودجه ای 1.5 برابر بودجه یک سال شهر گرگان نیاز دارد، همچنین چنین پروژه عظیمی بدون اطلاع به موقع از زمان کلنگ زنی اجرا شده است درصورتی که پروژه های بسیار کوچکتر از این برای شلوغ کردن مراسم تعدادی دعوتنامه به اعضاء شورای شهر داده می شود، آنها این ماجرا را ناشی از خود رأیی و یکجانبه گرایی و نگاه وزارت کشوری و غیر شورایی رئیس شورا دانستند.

شهردار گرگان در پاسخ به این ادعا اعلام کرد: نقشه این پروژه نیاز به تصویب ندارد چرا که یک طرح عمرانی است، اما با این حال در هیئت رئیسه شورا مطرح شد و از نظرات استفاده شده است، این پروژه چندسال است که در دستورکار قرار دارد و همین مراحل مانع از اجرایی شدن این پروژه است، البته بعد از واگذاری هر بخش از این پروژه به پیمانکار، نقشه، بودجه و سرمایه گذار به شورا ارائه خواهد شد.

دادبود خاطر نشان کرد: خواست و اراده جمعی برای سرعت بخشیدن به اینکار در جلسه هیئت رئیسه بوده است و از طرفی فرماندار خواستار این کلنگ زنی در دهه فجر بوده است همچنین کمتر از یک ساعت پس از مطلع شدن از زمان قطعی کلنگ زنی به رئیس شورا اعلام شده است و عدم اطلاع رسانی به دیگر اعضا جزء مسئولیت های بنده نبوده است.

رئیس شورای شهر گرگان نیز در این رابطه بیان داشت: در حال حاضر شهرداری در اتوبان قرار گرفته و ما نباید با اظهارات نسنجیده از اعضاء شهرداری انگیزه و سرعت عمل را بگیریم، همچنین آغاز این پروژه خود مستلزم شجاعت خاصی در شهرداری می باشد چرا که با توجه به بودجه عظیم مورد نیاز تا کنون هیچ شهرداری جسارت شروع این کار را نداشته است.

در ادامه محمد ابراهیم جرجانی نائب رئیس شورا اظهار کرد با وجود اختلاف نظر در این مسئله باید بدانیم این اختلافات نباید مانع از پیشرفت کار در شهرداری و شورا شود و نیاز است اعضاء شورا خویشتندار بوده و مانع از ایجاد شکاف و کاهش سرعت در انجام امورات مردم شوند.

در پایان جلسه چند لایحه شهرداری مبنی بر مساعدت مالی به 48، 28 ویک نفر از شهروندان و همچنین اجرای فاز یک آرامستان جدید به تصویب اعضاء شورا رسید.

خبرنگار: الیا وطن پرست

انتهای پیام/

 

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.