1400-05-02 13:19
930
0
75477
مدیرکل فنی و حرفه ای گلستان خبرداد؛

مهارت جو گلستانی قربانی تحریم های ظالمانه/ کسب مهارت 370 زندانی  در زندان های گلستان 

حسینی طلب در خصوص سربازان تحت آموزش مراکز مهارتی نیز، گفت: در حال حاضر هزار و 37 سرباز در مراکز نظامی آموزش مهارتی می بینند و تعداد زندانیان در حال آموزش استان نیز 370 نفر است.

به گزارش گلستان ما، سیدعلیرضا حسینی طلب صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک فرارسیدن هفته فنی و حرفه ای، اظهار کرد: از منظر کارشناسان فنی و حرفه ای بیکار کسی است که توانمندی انجام کاری را ندارد چرا که فرد ماهر و توانمند بیکار نمی ماند.

مدیرکل فنی و حرفه ای گلستان با بیان اینکه در آموزش های فنی و حرفه ای افراد ماهر و توانمند تربیت می شوند، خاطرنشان کرد: مدرک گرایی درد مضمنی است که جامعه ما دچار آن شده انتظار داریم تا خانواده ها از جوانان یک بار بپرسند چه کاری را بلد هستی.

وی با اشاره به نرخ پایین بیکاری در بین افراد کمتر تحصیل کرده به دلیل افزایش مهارت آن ها است، افزود: نرخ بیکاری تحصیل کرده ها در جامعه بیشتر است.

حسینی طلب در خصوص برنامه های هفته مهارت نیز عنوان کرد: زیارت قبور مطهر شهدا، دیدار خانواده های شهدا، افتتاح آموزشگاه های آزاد، دیدار با ائمه جمعه و جماعات، حضور در مرکز سامد، افتتاح مرکز مدیریت مهارت آموزی در سطح شهرستان گرگان، آغاز عملیات اجرایی مرکز آموزش گمیشان و برگزاری شورای مهارت استان از جمله برنامه های ما در این هفته است.

مدیرکل فنی و حرفه ای گلستان با اشاره به لزوم ایجاد مراکز بین کارگاهی برای ارتقای مهارت کارگران کارخانه ها، عنوان کرد: سال گذشته یک کارخانه در استان نسبت به این امر اقدام کرد اما در این هفته ۱۲کارخانه مهم استان مجوز ایجاد مرکز بین کارگاهی دریافت کردند.

وی با بیان اینکه 19 گروه هدف در مرکز فنی و حرفه ای تحت پوشش های حمایتی ما قرار دارند، متذکرشد: همه فعالیت های ما به سمت تقاضا محوری قرار دارد چرا که سند نیاز سنجی استان و شهرستان ها تهیه شده است.

حسینی طلب یادآورشد: برخی از گروه ها به قصد ایجاد شغل به سمت کارگاه های مهارت آموزی ما می آیند که ما وظیفه رهگیری شغل آن ها را نیز بر عهده داریم سال ۹۸ درصد اشتغال کارجوهای استان ۵۵بود این رقم در سال گذشته به ۶۳درصد رسید.

مدیرکل فنی و حرفه ای گلستان در خصوص افراد شرکت کننده در آزمون های فنی و حرفه ای گلستان، تصریح کرد: سال 99، 25 هزار و 315 نفر در آزمون ها شرکت کردند که 17 هزار و 493 نفر موفق به کسب گوهینامه مهارتی شدند و تعداد افراد شرکت کننده در آزمون ها ما در چهار ماهه امسال نیز 6 هزار و 147 نفر بوده است.

وی ادامه داد: یکی از تمرکز های اصلی ما بر طرح مطالعاتی فاینانس خارجی تجهیز کارگاه های فنی و حرفه ای گلستان است که منتظر دستورات کشوری هستیم که اگر این اتفاق رخ دهد می تواند کارگاه های فنی و حرفه ای گلستان را در دسته مجهزترین کارگاه های کشور تا 10 سال آینده قرار دهد.

حسینی طلب در خصوص سربازان تحت آموزش مراکز مهارتی نیز، ابراز کرد: در حال حاضر هزار و 37 سرباز در مراکز نظامی آموزش مهارتی می بینند و تعداد زندانیان در حال آموزش استان نیز 370 نفر است.

مدیرکل فنی و حرفه ای گلستان بیان کرد: موافقت نامه های این سازمان با دیگر نهادهای استان در سال گذشته 8 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده که مورد در سال جاری به بیش از 29 میلیارد تومان رسیده است.

وی گفت: مهارت جو های ما نیز قربانی تحریم ها بوده اند به صورتی که یکی از مهارت جویان گلستانی برای حضور در مسابقات جهانی نتوانست برخی از دستگاه های خود را همراه داشته باشد که این موضوع باعث شد در امر مسابقه وی تاثیرات منفی داشته باشد و موفق به کسب دیپلم افتخار نشود.

انتهای پیام/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.