1400-08-16 21:43
1981
1
76923

مقبره شریف جرجانی سند قانع‌کننده‌ قدمگاه امام یازدهم در گرگان است

تاریخ‌نگار گرگانی نیز در اهمیت و تبیین این واقعه مهم از مسولان خواست یک اقدام ثابت فرهنگی با ردیف بودجه پیش‌بینی شده در نظر بگیرند و گفت: مقبره شریف جرجانی سند قانع‌کننده‌ قدمگاه امام یازدهم در گرگان است.

به گزارش گلستان ما، غلامرضا خارکوهی عصر امروز در میزگرد تخصصی ابعاد تاریخی، فرهنگی، اجتماعی ورود امام حسن عسکری (ع) و هفته فرهنگی گرگان اظهار کرد: مسئولان یک اقدام ثابت فرهنگی با ردیف بودجه پیش‌بینی شده در نظر بگیرند.

وی بیان کرد: بسیاری از موضوعاتی که اسناد یکصد سال پیش را دارد و مورخان آن را قطعی اعلام می‌کنند شبیه این مورد است، علمایی که نسبت به ورود امام یازدهم به گرگان صحه گذاشتند هیچکدام گرگانی نبودند.

خارکوهی گفت: برخی مدعی می‌شود که این واقعه مربوط به قرن سوم است و چرا از سال ششم هجری مورد توجه قرار گرفته؛ حال این سوال را مطرح می‌کنیم مگر هر چه درمورد عاشورا روایت می‌شود همه در کتابهای آن زمان آمده؛ مهم موثق بودن منبع است، آن زمان کتاب و اینترنت و امکانات نوین امروزی در اختیار مردم قرار نبود.

خارکوهی یکی از دلایل تائید این موضوع را مقبره‌ای دانست که در کنار قدمگاه وجود دارد و مشهور به مقبره شریف جرجانی است و تاکید کرد: برای ما این سند قانع‌کننده‌ای است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.