1398-11-20 15:05
712
0
67472
حجت الاسلام و المسلمین خیرخواه:

مساجد هسته های اولیه مبارزه با رژیم شاه بودند

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور گفت : هسته های اصلی مبارزه با ستم و ظلم رژیم شاهنشاهی از مساجد شروع شده و در میدان مبارزه ی 8 سال دفاع مقدس نیز 70 درصد رزمندگان از مساجد اعزام شده اند.

به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام والمسلمین علی خیرخواه صبح امروز یکشنبه 20 بهمن ماه در  مراسم تجلیل از مساجد شاخص اهل سنت شمال کشور در کانون طه گرگان اظهار کرد : مسجد همواره محل عبادت و سجده گاه بندگان خداوند است و جایگاهی است که پیامبر اسلام از آغاز رسالت خود برای آن اهمیت خاصی قائل می شدند.

وی افزود : مسجد کانون عبادت و تربیت انسانها و محلی برای بیان مسایل سیاسی-اجتماعی است که در طول تاریخ هر تحولی که در جوامع اسلامی صورت گرفته از مساجد بوده است.

حجت الاسلام خیر خواه بیان کرد : اگر امروز در چهل ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم بدانیم که کانون و هسته ی اصلی انقلاب اسلامی از مساجد شروع شده است.

وی خاطر نشان کرد : تمام هسته های مبارزه با ستم و ظلم از مساجد شروع شده و در میدان مبارزه ی 8 سال دفاع مقدس قریب 70 درصد از رزمندگان ما اعزامشان از مساجد بوده است .

خیرخواه گفت : مسجد یک آموزه ی دینی است که می تواند اجتماع مسلمانان را در کنار هم داشته باشد و جایگاهی برای حضور جامعه اسلامی و اقشار مختلف است.

وی با بیان اینکه مسجد نماد مسلمانی است ، تصریح کرد : امروزه در جهان غرب و کشورهای اروپایی می بینیم اولین خشمی که می خواهند به اسلام و مسلمانان نشان دهند در واقع مواجهه با مساجد اسلامی است.

خیرخواه اضافه کرد : قریب به 1600 مسجد در استان گلستان برای جامعه  برادران و خواهران ترکمن وجود دارد.

وی تاکید کرد : یکی از شاخصه های مساجد ، داشتن کانون فرهنگی و پایگاه بسیج هست که بتواند این نسل جوان را به مسجد راهنمایی کند و حضور نسل جوان را تقویت کند .

وی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری به قشر جوان توجه ویژه ای دارند و مسجد مکانی است که می توانیم نسل جوان را تربیت کنیم و آموزه های دینی را آموزش دهیم مساجد هستند .

خبرنگار : کاظمی

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.