1398-11-20 14:56
788
0
67471
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان خبر داد؛

مرکز مانیتورینگ سامانه سپهتن در گلستان راه اندازی می شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از راه اندازی مرکز مانیتورینگ سامانه سپهتن در پایانه مسافربری گرگان مرکز استان خبرداد.

به گزارش گلستان ما، مهدی میقانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان امروز در حاشیه بازدید از محل راه اندازی این مرکز مانیتورینگ گفت: این مرکز با استفاده از امکانات سامانه سپهتن بطور شبانه روزی و لحظه ای از ابتدا تا انتهای سفر نحوه عملکرد رانندگان و ناوگان را پایش نموده و زیرنظر خواهد داشت.

وی افزود: راه اندازی این مرکز با آغاز طرح تشدید نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی بویژه اتوبوسرانی و در پی ابلاغ شیوه نامه این طرح، در استان قوت گرفت.

وی افزود: با راه اندازی این مرکز، مدیران شرکت های حمل و نقل موظف هستند که همانند برج مراقبت نحوه عملکرد رانندگان و ناوگان را از ابتدا تا انتهای سفر تحت کنترل،پایش و راهبری قرار دهند به نحوی که با تشخیص خطای راننده با راننده تماس حاصل شده و از تداوم رفتارهای پرخطر یا غیرمجاز راننده قبل از بوقوع پیوستن هرگونه سانحه جلوگیری شود.

سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن)دستگاهی است که بر هر اتوبوس نصب شده و مجهز به دریافت کننده امواج ماهواره‌ای ردیابی بوده و ضمن برقراری ارتباط پایدار با خودرو، از این طریق موقعیت خودرو و راننده با بیشترین دقت و سرعت محاسبه و گزارش می شود.

در حال حاضر تعداد 219 دستگاه اتوبوس با 657 راننده در استان گلستان فعال است که تمام آنها به سامانه سپهتن مجهز هستند.

انتهاي پيام/                                                                                                      

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.