1399-01-03 12:51
1048
0
67877
امام جمعه اهل سنت شهر فراغی:

مبعث پیامبر اسلام بزرگترین رخداد جهان اسلام بود

آخوند محمد امین صفری گفت: جهان اسلام رخدادهای بزرگ و مهم زیادی دارد که مهمترین آن بعثت پیامبر بزرگ اسلام است.

به گزارش گلستان ما، امام جمعه شهر فراغی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: مبعث حضرت محمد(ص) از آن جهت که باعث تغییر سرنوشت مردم از جهالت به نور بود؛ مهمترین رخداد از بین رخدادهای بشریت به حساب می آید.
آخوند محمد امین صفری افزود: تمام رویدادهای جهان با گذشت زمان فراموش می شود؛ تنها شکل گیری ماندگار اذهان و افکار مردم، شکل گیری ای است که ادیان به آن داده و مسلما رخداد بعثت پیامبر بزرگ اسلام(ص) نیز که شکل دهنده اسلام ناب محمدی است نیز یکی از شکل دهی های ماندگار است.
وی با بیان اینکه نخستین و اساسی‌ترین هدف بعثت پیامبران، دعوت به توحید و یکتاپرستی و نفی هرگونه شرک و طاغوت است؛ گفت: خداوند متعال نیز در قرآن کریم می‌فرماید: «ما در هر امتی رسولی برانگیختیم که خدای یکتا را بپرستید و از طاغوت اجتناب کنید»؛ لذا دین اسلام نیز از این مهم مستثنی نیست.

امام جمعه اهل سنت شهر فراغی با تاکید بر اینکه خداوند بزرگ با بعثت پیامبران، با انسان‌ها اتمام حجت کرده است تا عذر و بهانه‌ای برای آنان وجود نداشته باشد؛ تشریح کرد: عقل انسان، پیامبر درونی و یکی از دو حجت خداوند به شمار می‌آید، ولی خداوند با فرستادن پیامبران جای هیچ و عذر و بهانه ای برای انسان نگذاشت و در این راستا در قرآن فرموده است: «ما هرگز قومی را مجازات نمی‌کنیم، مگر اینکه پیامبری مبعوث کرده باشیم».

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.