1402-04-14 15:37
382
0
85599
یک کنشگر اجتماعی:

فضای مجازی ظرفیت بزرگی در افشای حقوق بشر آمریکایی است

کنشگر اجتماعی گلستان گفت: فضای مجازی از ظرفیت‌های مهم در افشای حقوق بشر آمریکایی است و نباید از آن غفلت شود.

به گزارش گلستان ما، محمدرضا بهرامی در گفتگوی اختصاصی پیرامون بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی اظهار کرد: به تدبیر رهبر معظم انقلاب ششم تا دوازدهم تیرماه به نام هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده و اینکه ان شاء‌ا… با تبیین درست، به جایی برسیم که افکار عمومی به خوبی ابعاد این مسئله را درک کنند.

وی با اشاره به اینکه این هفته سرشار از حوادث مختلف در کشور است که شاهد نقض حقوق بشر توسط آمریکای جهانخوار بودیم، افزود: حوادثی که در تاریخ انقلاب به عنوان حوادثی تلخ، ماندگار شد؛ سوء قصد به رهبر معظم انقلاب، بمب‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت دکتر بهشتی و یارانش، بمباران شیمیایی سردشت، ترور شهید محمد کچویی، شهادت آیت‌الله صدوقی، شلیک به هواپیمای مسافربری ایرباس توسط ناو آمریکایی و شهادت مسافران بی‌گناه از جمله کودکان و زنان در حقیقت چهره مدعیان دروغین حقوق بشر را برملا کرد.

این کنشگر اجتماعی با تاکید بر ضرورت تبیین جنایات آمریکا علیه ملت ایران و دیگر ملل مظلوم دنیا تصریح کرد: هر کاری که در این حوزه انجام شود؛ بازهم بایستی بپذیریم که در این رابطه عقب هستیم و باید فعالیت‌های گسترده همراه با نوآوری انجام گیرد.

بهرامی گفت: آمریکا دو جنایت اصلی علیه ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی انجام داده که در حوزه‌های «تروریسم» و «تحریم» است که کمتر به آن توجه شده و امسال باید به طور ویژه و برجسته بر روی این دو حوزه کار شود.

وی بیان کرد: در حوزه تروریسم حدود ۱۷ هزار شهید ترور در کشور داریم از جمله ترور ناجوانمردانه و جنایتکارانه شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان یک اقدام بزرگ تروریستی بود که می‌توان به آن تروریسم دولتی بنامیم و اینها باید به طور ویژه در برنامه‌های این هفته مدنظر و رنگ و بوی خاصی بگیرد.

این کنشگر اجتماعی در تشریح ظرفیت‌های موجود برای پیشبرد اقدامات گفت: یکی از ظرفیت‌ها وزارت امور خارجه است که متناسب با مأموریت خود برخی اقدامات رسمی را انجام می‌دهد و همچنین برخی مجامع فرهنگی بین المللی مانند سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مجمع جهانی اهل بیت(ع) و جامعه المصطفی را داریم که می‌توانند در ارتباط با خارج از کشور در این رابطه ایفای نقش کنند.

بهرامی ابراز کرد: در داخل کشور هم مجلس شورای اسلامی ظرفیت بزرگی برای افشای جنایات آمریکا است. در این رابطه در قالب کلیت مجلس با طرح این مباحث در نطق‌های پیش از دستور، مصوبات، بیانیه‌ها و برگزاری برخی جلسات استماع با حضور افراد آگاه در زمینه جنایات آمریکا این مسئله را مطرح کرد.  

وی ظرفیت صداوسیما درباره افشای حقوق بشر آمریکایی را بااهمیت خواند و افزود: رسانه ملی مسئولیت بسیار کلیدی در زمینه ارتقای آگاهی عمومی در زمینه جنایات آمریکا دارد.

این کنشگر اجتماعی با اشاره به اینکه فضای مجازی از ظرفیت‌های مهم در این افشای حقوق بشر آمریکایی است، گفت: رسانه در داخل و خارج کشور نفوذ و تأثیر دارد و می‌شود از این ظرفیت در راستای ارتقای آگاهی‌های جامعه استفاده کرد.

وی به نقش مهم سازمان‌های مردم‌نهاد اشاره کرد اینکه این سازمان‌ها واقعا نقش مؤثری دارند می‌توان برخی از آنها را شناسایی و فعال کرد تا مشخص شود جنایات آمریکا چه تأثیری بر حقوق آن گروه و قشر خاص گذاشته تا این سازمان‌ها نیز مسئولیت خود را ایفا کنند.

بهرامی با بیان اینکه نباید تنها به افشای جنایات آمریکا بسنده کرد، تصریح کرد: باید اقدامات حقوقی و قضایی را نیز در دستور کار قرار داد که خوشبختانه اقدامات خوبی هم در این ارتباط صورت گرفته است.

به گفته وی؛ آنچه که در منظومه فکری آمریکا می‌گذرد این است که حقوق بشر باید در راستای منافع ما باشد و آن را در این مسیر قرار دهیم.

این کنشگر اجتماعی بیان کرد: حال با بررسی حوادث فوق به این نکته مهم پی می‌بریم که جنایات یاد شده در برخی موارد با واسطه همانند اقدام سازمان منافقین و برخی بی‌واسطه مانند حمله موشکی به ایرباس ایران توسط آمریکا انجام شده است.

بهرامی گفت: در چنین فضایی که تاریخ نشان دهنده و شاهدی آشکار بر جرایم آمریکا در اعمال و اقدامات ضد بشری و خلاف حقوق انسانها لا اقل در داخل ایران است، سوال مهم اینجاست که هدف از شعار فریبنده پیگیری حقوق بشر توسط واشنگتن چیست؟ سئوال مهم دیگر اینکه در حالیکه بیشترین جنایات انسانی در خاورمیانه با دخالتهای آمریکا صورت می‌گیرد، واشنگتن به چه دلیل موجهی خود را مدافع حقوق انسانها به جهانیان معرفی می‌کند؟

وی برگزاری نشست مجازی «اجلاسی برای دموکراسی» از سوی آمریکا را ابزاری برای سواستفاده از حقوق بشر دانست و افزود: چطور می‌شود شعار حمایت از دموکراسی و آزادی سر داد ولی؛ مردم مظلوم یمن را اینچنین به خاک و خون کشید، مردم مسلمان عراق را زیر آتش و سایه ترور قرار داد، افغانستان را با خاک یکسان کرد و غیرمسئولانه از آنجا فرار کرد و هر اقدامی علیه حقوق حقه بشر در اقصی نقاط جهان را به اجرا گذاشت؟!

وی توضیح داد: دیدگاه امام خامنه‌ای (حفظه الله) در مورد حقوق بشر با دیدگاه ۱۴۰۰ ساله اسلام در مورد حقوق بشر برابر است
این کنشگر اجتماعی گفت: تاریخ جوامع اسلامی را بازگو کرد و احترام و اهمیت حقوق بشر توسط پیامبر اسلام و جانشینش امام علی(ع) را در جاهای مختلف از جمله قبل و بعد از اسلام و همچنین در میدان نبرد، عهدنامه حدیبیه و … ستود.

بهرامی گفت: آمریکا به بهانه سلاح کشتار جمعی و تضییع حقوق بشر به عراق و افغانستان حمله کرد؛ جنایات آنها نشان داد که ستمگرترین قوم در طول تاریخ هستند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: «هر کس دیگری، درباره حقوق بشر حرف بزند، آمریکایی‌ها حق ندارند درباره حقوق بشر حرف بزنند؛ چون دولت آمریکا بزرگ‌ترین نقض‌کننده حقوق بشر در دنیا است؛ نه فقط دیروز، بلکه همین امروز».
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.