1398-12-06 11:01
715
0
67630
درخواست مردم گرگان از شهردار جهادی برای اتمام پروژه ؛

فرهنگسرای گرگان سال‌هاست در خواب زمستاني به سر مي‌برد !

سال‌هاست بهره برداری از فرهنگسرای گرگان به دليل اشكالات حقوقي ناشي از اختلاف بين پيمانكار با شهرداري و ورود سازمان بازرسي استان گلستان به تعويق افتاده است.

به گزارش گلستان ما ؛سال ۸۵ همزمان با سفر رئیس‌جمهوری وقت به استان، نبود فرهنگسرا در مرکز استان به‌عنوان یکی از نیازهای اساسی این شهر مطرح شد. به همین منظور احداث فرهنگسرایی با ظرفیت بیش از ۲ هزار صندلی برای این خلأ پیش‌بینی شده بود تا ضمن رفع نیاز، به عنوان مکانی فرهنگی در ‌شأن و منزلت شهروندان گرگانی مورد استفاده قرار گیرد. کارهای عملیاتی این پروژه از همان سال آغاز شد ولی پس از گذشت یک سال از روند ساخت این طرح، فعالیت عملیاتی پروژه فرهنگسرا به دلیل مشکل نقدینگی مدت‌ها متوقف شد. 

سال 87 شهرداری وقت گرگان دوباره تصمیم به ادامه اجرای این طرح گرفت و مدتی را نیز صرف تأمین اعتبار چند میلیارد ریالی پروژه کرد اما در نهایت راه به جایی نبرد و پروژه فرهنگسرا در بلاتکلیفی به سر می‌برد تا اینکه در دور سوم شورای اسلامی شهر گرگان در سال ۹۰ با تغییر کاربری فرهنگسرا به مجتمع فرهنگی ـ تجاری، شهرداری مجددا تصمیم به ادامه اجرای طرح گرفت.

مجموعه عظيم فرهنگسراي گرگان در ابتداي بلوار شهيدكلانتري همزمان با دوره چهارم شوراي اسلامي شهر گرگان به عنوان نياز حوزه فرهنگي اجتماعي شهر توسط شهرداري جانمايي، طراحي، تامين مالي و ساخته شد اما سال‌هاست كه به دليل اشكالات حقوقي ناشي از اختلاف بين پيمانكار با شهرداري و ورود سازمان بازرسي استان بهره‌برداري از آن به تعويق افتاده است.

هزينه ميلياردي ساخت فرهنگسرا از جيب مردم شهر گرگان ، اختلاف برخي أعضاء فعلي شوراي شهر با شهردار سابق گرگان و عدم قبول حل معضلات حقوقي قضائي ناشي از اختلاف بين پيمانكار پروژه با شهرداري باعث شده است مجموعه ای كه نياز امروز شهر است سالها در خواب زمستاني رفته و گويا اراده‌اي براي حل آن وجود ندارد.

اكنون انتظار مردم از شهردار انقلابي گرگان و برخي أعضای خدمتگزار مردم حل موضوعات مربوط به فرهنگسرا است تا زمينه بهره برداري از اين مجموعه عظيم را فراهم نمايد.

اگر چه گفته مي‌شود پرونده تخلف حسينقلي صادقلو شهردار وقت گرگان و معاون وقت عمراني شهرداری در پروژه فرهنگسرا توسط سازمان بازرسي استان به دادسرای عمومي و انقلاب مركز استان گلستان ارسال شده، ليكن اين سرمايه مردم شهر است كه سال‌ها در انتظار بهره‌برداري و افتتاح مي‌باشد.

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.