1400-09-12 13:23
619
0
77368

عنوان «ترک فعل»؛ در انتظار ادارات کم‌کار در حوزه کودکان و نوجوانان

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: اگر دستگاهی در حوزه کودکان و نوجوانان وظایف قانونی خود را به انجام نرساند، مشمول «ترک فعل» است.

احمد ریواده صبح امروز در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده که در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: «توانمندسازی» مهم‌ترین رویکرد در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه اقدامات در راستای ارتقای سرمایه اجتماعی تقویت می‌شود، افزود: مدیران نسبت به انجام مسؤولیت‌ها و وظایف اجتماعی خود به‌صورت جدی پای‌کار بوده و مشارکت فعال داشته باشند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان تصریح کرد: اگر دستگاهی در حوزه کودکان و نوجوانان وظایف قانونی خود را به انجام نرساند، مشمول ترک فعل است.

ریواده عنوان کرد: شناسایی، پذیرش، حمایت، نگهداری و توانمندسازی به‌عنوان پنج وظیفه سازمان بهزیستی در راستای ساماندهی کودکان کار است.

وی اظهار کرد: بهزیستی برنامه اقدام خود را برای شناسایی کودکان کار و متکدیان مشخص و اعلام کند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: برنامه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی، بدون توانمندسازی، هیچ‌گونه خروجی نخواهند داشت.

ریواده بیان کرد: لازم است تا به‌منظور بهره‌مندی از نظرات و پیشنهاد‌های تخصصی و علمی در حوزه اجتماعی و فرهنگی، دبیرخانه کارگروه نسبت به دعوت از دو صاحب‌نظر دانشگاهی و فعال اجتماعی برای حضور در جلسات کارگروه دعوت به عمل آورد.‌

وی با تأکید بر اینکه باید مدل‌های علمی استان همچون هویت علمی و ... در تراز ملی معرفی شود، افزود: باید طرح‌های ارائه شده در این کارگروه برگرفته از نیازهای استان بوده و پس از تصویب اجرایی شود.‌

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان تأکید کرد: توزیع اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی استان باید حاصل خروجی کارگروه‌های تخصصی استان باشد.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.