1402-05-16 01:36
544
0
85986

عملیات حفر ۶ حلقه چاه آب آشامیدنی در گنبدکاووس آغاز شد

مدیر امور آب و فاضلاب گنبدکاووس از آغاز عملیات اجرایی حفر ۶ حلقه چاه آب به منظور پایداری آب آشامیدنی مشترکان این شهرستان با همراهی شرکت آب منطقه‌ای گلستان خبر داد.

به گزارش گلستان ما؛ حسین سعیدی راد، اظهار کرد: هم اکنون به سبب کاهش دبی ۲ حلقه چاه اصلی (فلمن) تامین کننده آب آشامیدنی مردم گنبدکاووس براثر کاهش بارندگی‌ها، خشکسالی و حفر چاه‌های غیرمجاز برای کشت شالی در اطراف این چاه‌ها، برنامه حفر ۶ چاه‌ جدید در دستور کار قرار گرفته است.

وی بابیان اینکه مهمترین راهکار بهبود وضعیت آبی گنبدکاووس در کنار مدیریت مصرف توسط مردم و کشاورزان، جلوگیری از کشت شالی و محصولات با نیاز آبی بالا در حریم چاه‌های آب شرب است، یادآور شد: طی یک سال اخیر باحمایت دولت و مجموعه وزارت نیرو (شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب گلستان) و نیز نیکوکاران و برخی ادارات و نهادها تعداد ۲۰ حلقه چاه با دبی بیش از ۲۰۰ لیتر بر ثانیه برای کمک به تامین آب آشامیدنی مردم این شهرستان حفر و یا وارد مدار شده است.

وی با اشاره به افزایش شست و شوی حیاط منازل و ماشین‌های شخصی با آب لوله کشی در این روزها از مردم خواست برای جلوگیری از کاهش شدید فشار یا قطعی آب در سطح گنبدکاووس، رعایت الگوهای صحیح مصرف آب را جدی بگیرند در غیر این صورت شاهد قطعی‌ چند ساعته در بخش زیادی از سطح شهرستان خواهند بود.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت واقع در شرق استان گلستان ۶۵ هزار مشترک آب و فاضلاب شهری و ۳۶ هزار مشترک روستایی دارد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.