1400-11-23 11:07
391
0
78598
با همت بیمه سلامت استان گلستان انجام شد؛

طرح پوشش بیمه ای 40 منطقه کم برخوردار گلستان

با همت بیمه سلامت استان گلستان در 40 منطقه محروم طرح پوشش بیمه مناطق کم برخوردار(طرح شهید مدافع سلامت دکتر عباسی ) برگزار شد.

به گزارش گلستان ما؛ در راستای بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه در مواقع بروز بیماری و از بین بردن دغدغه این اقشار در خصوص هزینه های درمان و از آنجائیکه پوشش همگانی خدمات سلامت یکی از ماموریت های مهم سازمان بیمه سلامت در راستای گسترش چتر بیمه درمان بر سر آحاد مردم کشور است ، برای ایجاد دسترسی عادلانه به خدمات بیمه ای سازمان بیمه سلامت بر آن شده است که با کمک های بین بخشی نسبت به تکمیل پوشش بیمه درمان اقدام داوطلبانه و فعالی را به انجام برساند تا کلیه مردم شریف این کشور و استان به ویژه حاشیه نشینان از مزایای بیمه سلامت همگانی بهره مند شوند .

آحاد ملت باید بتوانند از خدمات بیمه برخوردار باشند

در این رابطه سید محمد حسینی، مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان گفت: در تلاش هستیم که بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که همه آحاد جامعه بتوانند از بیمه بهره مند باشند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان ادامه داد: برای حفظ کرامت انسان هایی که در مناطق کم برخوردار زندگی می کنند طرح شهید عباسی را در نظر گرفتیم.

 

حسینی بابیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید داشتند که به مناطق کم برخوردار توجه بیشتری شود، افزود: در سند افق ۱۴۰۴ و همچنین فرامین رئیس جمهور به این مسئله تاکید شده بود و ما نیز تلاش کردیم که در این مناطق پوشش سلامت ما فراگیر شود و نظام الکترونیک شکل بگیرد و شاخصه های سلامت ما در این منطقه افزایش یابد.

وی بیان کرد: دستگاه های مختلف در این راستا ماموریت هایی داشتند و ما بررسی کردیم که اگر بتوانیم در مسیر محرومیت زدایی در کنار این دستگاه ها قرار بگیریم مردم مزه خدمت در حوزه سلامت را بهتر بچشند.

این مقام مسئول گفت: در این طرح هدف ساکنین فاقد پوشش بیمه سلامت که دارای کد ملی معتبر که در مناطق حاشیه ای ساکن هستند و  این افراد پس از ایجاد پوشش بیمه ای به پزشک خانواده منتسب شده و از طریق نظام ارجاع کلیه خدمات دارویی ، پاراکلینیک ، بستری خود را در سطح تخصصی دریافت می کنند .

حسینی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح با توجه به اینکه افراد ساکن در این محلات عموماً جزو دهک های پائین اجتماع به لحاظ درآمدهای مالی قرار دارند نخست بدون پرداخت هیچ حق بیمه ای تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفته و ثانیاً هم این جامعه به پزشکان خانواده منتسب شده و صرفاً با پرداخت مبلغ ۶ هزار تومان می توانند به پزشکان خود جهت درمان مراجعه کنند و همه خدمات خود اعم از دارو ، آزمایش ، رادیولوژی و ... را به صورت بیمه ای دریافت کنند و در صورت نیاز توسط پزشک خانواده به سطح ۲ ارجاع شده و همه خدمات تخصصی خود را به صورت بیمه ای دریافت می کنند.


وی گفت: اجرای این طرح با کمک از سازمانهای مرتبط کارگروهی در استان با اعضای زیر شکل گرفته است که شامل حوزه معاونت سیاسی ، امنیتی استانداری گلستان ، دانشگاه علوم پزشکی استان (معاونت بهداشتی دانشگاه – کمیته امداد امام خمینی (ره) – اداره کل بهزیستی استان – شهرداری یا نماینده شورای شهر – نیروی مقاومت بسیج و دفاتر تسهیل گری وابسته به استانداری) است.

 

مسئولان انقلاب در کنار مردم قرار دارند
سید علی مهاجر، معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان نیز گفت: با اجرای این طرح در حوزه سلامت مسئولان نشان می دهند که پس از ۴۳ سال از عمر پیروزی انقلاب اسلامی هنوز مردم ولی نعمتان ما به شمار می روند.

مهاجر بیان کرد: در بهار انقلاب در کنار مردم قرار داریم و تلاش می کنیم که بتوانیم خدمت صادقانه را به این اقشار انجام دهیم.

وی گفت: اگر نقاطی آسیب پذیر و کم برخوردار است باید توجه بیشتری به آن شود و یکی از اهداف انقلاب اسلامی گام برداشتن برای رفع محرومیت است.

این مقام مسئول بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با مهرورزی در کنار یکدیگر بتوانیم نسبت به مردم خدمت رسانی کنیم.

گفتنی است این طرح در ۴۰ منطقه اعلام شده از طرف سازمان در کل استان اجرا خواهد شد، البته با توجه به آمار اعلامی از طرف استانداری محترم امکان اجرای این طرح در همه مناطق اعلام شده امکانپذیر خواهد بود .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.