1401-06-24 07:56
293
0
81544
مدیر کل ثبت احوال گلستان خبر داد؛

صدور کارت هوشمند ملی برای ۹۹ و دو دهم درصد از جمعیت بالای ۱۵ سال در گلستان

تا کنون ۹۹ و دو دهم درصد از جمعیت بالای ۱۵سال در گلستان برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کردند.

به گزارش گلستان ما؛ مدیر کل ثبت احوال گلستان امشب در گفتگوی ویژه خبری بیست سیمای گلستان با بیان اینکه ۱ میلیون و ۴۷۶ هزار نفر از جمعیت بالای ۱۵ سال گلستان برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کردند افزود : از این تعداد ۱ میلیون و ۲۷۷ هزار نفر کارت خود را تحویل گرفتند و صدور کارت برای بقیه نیز در دست اقدام است.

حمیدرضا مطیع گفت : هم اکنون ۱۵ هزار کارت نیز دفاتر خدمات و پست وجود دارد و صاحبان آن باید هر چه سریعتر برای دریافت آن مراجعه کنند.

او افزود : در گلستان فقط تا کنون ۱۱ هزار نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدامی نکرده اند.

مدیر کل ثبت احوال گلستان ادامه داد: افرادی که برای کارت ملی هوشمند اقدام کردند، اما هنوز کارت به دستشان نرسیده است می‌توانند برای آگاهی از صدور آن از طریق سامانه پیامکی و کد دستوری #۶۰۹۰*۴* اقدام کنند.

او همچنین افزود: برای سهولت در ارائه کارت هوشمند ملی دو پایگاه سیار در گرگان و گنبد دایر کردیم و به افرادی مانند کهنسالان و معلولان که نمی‌توانند حضوری مراجعه کنند خدمات می‌دهد.

او همچنین ثبت مهاجرت و تغییر نشانی را یکی از ماموریت‌های مهم ثبت احوال بیان کرد و گفت: افراد مکلف هستند ظرف بیست روز پس از مهاجرت نشانی جدید و کد پستی خود را به سامانه www.ncr.ir اعلام کنند.

مدیر کل ثبت احوال گلستان همچنین با بیان اینکه ثبت ازدواج، طلاق، ولادت و فوت از ماموریت‌های این اداره کل است افزود: در گلستان بیشتر ازدواج‌ها و طلاق‌ها ثبت می‌شود و تعداد بسیار اندکی از ازدواج‌ها به دلیل مسائل فرهنگی وارد چرخه ثبت احوال نمی‌شود.

او گفت: کار ثبت فوت بر اساس قانون در مدت ده روز و ولادت ظرف ۱۵ روز انجام می‌شود و در این راستا مراکز مختلف مانند خانه‌های بهداشت، دهیاران، شورا‌ها و بیمارستان‌ها با ما همکاری می‌کنند.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.