1399-05-25 15:43
714
0
69891
عبدالرضا فاضل:

شیب نزولی کرونا در گلستان حفظ شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: شیب نزولی بیماران کرونایی در استان حفظ شده، هرچند که این شیب کند است.

به گزارش گلستان ما، عبدالرضا فاضل ظهر امروز در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گلستان اظهار کرد: در حال حاضر ۶ شهرستان استان در وضعیت زرد کرونا قرار دارند و پیش‌بینی می‌کنیم تا آخر هفته جاری ۲ تا ۳ شهرستان دیگر هم در وضعیت زرد کرونا قرار گیرند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا شروع ماه محرم نزدیک به ۱۰ شهرستان استان در وضعیت زرد قرار گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۱۱ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

معرفی ۶۴ نفر از خاطیان برگزارکننده مراسم عروسی و عزا به دادگاه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر تعداد روزانه بیماران کرونایی در سطح استان به ازای هر صد هزار نفر جمعیت ۲.۳۹ درصد است که بر این اساس در مجموع همچنان استان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد.

ناهید جعفری بیان کرد: شهرستان‌های آق‌قلا، بندر ترکمن، رامیان، گالیکش، گمیشان و مراوه‌تپه در وضعیت زرد کرونا قرار دارند و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت قرمز کرونا هستند.

وی گفت: تاکنون ۷۲ مورد اخطار در خصوص برگزاری تجمعات عروسی و عزا بدون در نظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان صادر شده و در این رابطه ۶۴ خاطی هم به دادگاه معرفی شده است.

وضعیت شیوع کرونا در کردکوی، بندرگز و علی‌آبادکتول نگران کننده است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز در این جلسه گفت: متوسط تعداد بیماران بستری کرونایی در بیمارستان کلاله با تعداد ۳۶ بیمار تقریباً دارای روند ثابت، در بیمارستان مینودشت با تعداد ۳۰ بیمار دارای روند کاهشی، در بیمارستان آق‌قلا با تعداد ۱۰ بیمار دارای روند کاهشی، در بیمارستان کردکوی با تعداد ۳۴ بیمار روند کاهشی، در بیمارستان علی‌آباد کتول با تعداد ۳۵ بیمار دارای روند ثابت، در بیمارستان بندرترکمن با تعداد ۶ بیمار دارای روند کاهشی و در بیمارستان بندرگز با تعداد ۲۶ بیمار دارای روند کاهشی است.

سراج‌الدین عارف‌نیا خاطرنشان کرد: متوسط تعداد بیماران بستری در گنبدکاووس از ۱۴۴ نفر در هفته گذشته به ۱۱۶ نفر در هفته جاری رسیده است. در گرگان مرکز استان نیز تعداد بیماران بستری از ۱۴۱ نفر به ۱۳۷ نفر رسیده است.

وی بیان کرد: بالای ۸۰ درصد از بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها بالای ۴۰ سال سن دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: بیشترین تعداد بیماران بستری در طول یک هفته در پیک دوم کرونا در استان ۹۳۹ نفر بود که در حال حاضر این عدد به ۵۱۳ نفر رسیده است.

عارف‌نیا بیان کرد: در شهرستان های کردکوی، بندرگز و علی آبادکتول وضعیت نگران کننده است و سیر نزولی پیوسته‌ای را در شیوع بیماری شاهد نیستیم.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : ایسنا

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.