1399-09-05 14:30
288
0
71770
معاون بنیاد شهید گلستان :

شورای فرهنگی عمومی استان باید 5 آذر را بنام روز گرگان مصوب کند

محمد علی طالع زاری با اشاره به عناد ورزی گروهی خاص در شورای فرهنگ عمومی گلستان بیان کرد: نمی دانم برخی برای تصویب ۵آذر در شورای فرهنگ عمومی تعلل می کنند.

به گزارش گلستان ما ؛ محمد علی طالع زاری معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در نشست رسانه ای 5 آذر با بیان اینکه در کشور این رسم وجود دارد که روزی به نام شهری نامگذاری شود، اذعان کرد: همه شهرهای کشور برگرفته از تاریخ و فرهنگ خود این نامگذاری را انجام می دهند.

فعال فرهنگی گرگان یادآور شد: یکی از دلایلی که برخی دوست دارند ۲۰شهریور روز گرگان باشد این است که رضا خان در این تاریخ نام گرگان را تغییر داده، آیا این مسئله افتخار است؟

وی افزود: در گذشته شورای فرهنگ عمومی استان مسئله این دو تاریخ را بررسی کرد که ۲۰شهریور برای نام گذاری گرگان در این شورا رد شد.

طالع زاری با اشاره به لزوم نامگذاری ۵آذر به نام روز گرگان، تصریح کرد: درست است بزرگان تاریخی بسیاری در این شهر زندگی کردند اما مهم ترین واقعه تاریخی این شهر در ۵ آذر رخ داده است.

فعال فرهنگی گرگان با اشاره به عناد ورزی گروهی خاص در شورای فرهنگ عمومی گلستان بیان کرد: نمی دانم برخی برای تصویب ۵آذر در شورای فرهنگ عمومی تعلل می کنند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون نامگذاری روزهای خاص باید ویژگی های مشخصی داشته باشد در صورتی که ۲۰شهریور که مد نظر گروهی است هیچ کدام از ویژگی های مدنظر آقایان را ندارد.

طالع زاری اظهار کرد: نامگذاری شهر باید عامل وحدت نخبگان شهر بشود در صورتی که ۲۰شهریور هیچ کدام از این ویژگی ها را ندارد.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.