1403-01-29 21:55
219
0
89629
استاندار گلستان:

شورابه معادن ید 300 هکتار زمین را در برگرفته است

 استاندار گلستان با بیان اینکه شورابه‌های ناشی از تولید ید در گلستان بیش از ۳۰۰ هکتار زمین را دربرگرفته است صدور مجوز برای تأسیس یا توسعه کارخانه ید در استان را نیازمند بررسی بیشتر دانست.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «گلستان ما»؛ علی‌محمد زنگانه عصر امروزدر جلسه شورای برنامه‌ریزی استان گفت: جذب شورابه‌ها شرط اولیه برای فعالیت کارخانه‌های ید است و این موضوع در گلستان نیز باید رعایت شود.
 وی با بیان اینکه از ۱۶ پروانه اکتشاف جدید ۱۰ پروانه لغو شده بود، اما دوباره فعال شد افزود: در راه‌اندازی و ایجاد معادن جدید نباید به محیط‌زیست و مردم گلستان آسیب وارد شود.
 وی افزود: گلستان برای توسعه نیاز به مدیران شجاع دارد و از مدیران استانی می‌خواهم بخش‌نامه‌هایی که بر خلاف قانون است را به سطل زباله بیندازید.
 
 استاندار تأکید کرد: همه آنهایی که نمی‌توانند در قطار توسعه گلستان برای توسعه استان گام بردارند از قطار پیاده شوند.

زنگانه از مدیران استان خواست تعاونی‌ها و دانش‌بنیان‌ها را جدی بگیرید و توجه بیشتری به آنها داشته باشند.
وی ادامه داد: بر اساس‌نامه دفتر ریاست‌جمهوری، گلستان در اجرای مصوبات سفر رئیس‌جمهور رتبه دوم کشور را کسب کرد و در بحث اشتغال‌زایی نیز رتبه سوم کشور را به دست آورد.
 علی‌محمد زنگانه همچنین خبر داد: گلستان در رضایت‌بخشی از عملکرد کارکنان جز ۵ استان برتر کشور شد و در اهتمام به کنترل تورم هم جزء ۱۰ استان برتر کشور قرار دارد.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.