1401-09-15 18:07
891
0
82533
رئیس کل دادگستری گلستان:

شهردار سابق گرگان با قرار وثیقه آزاد است/ بسیاری از کشورها اجازه نمی‌دهند امنیت روانی جامعه بهم بریزد

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: هنوز پرونده شهردار سابق گرگان منجر به حکم قطعی نشده است و به واسطه قرار وثیقه آزاد است و پس از قطعی شدن حکم در مواردی که قانون اجازه می‌دهد اطلاع رسانی می‌شود.

به گزارش گلستان ما؛ حیدر آسیابی عصر امروز در جمع اساتید بسیجی دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار کرد: دشمن در فضای مجازی توهم ایجاد می کرد که یک قاتل تصور می کرد که قهرمان ملی است و این در حالی بود که مدارک در خصوص صحنه جرم و نحوه جنایت و اقرار آن وجود داشت.

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: صحت اطلاعات در فضای مجازی باید مورد ارزیابی قرار گیرد و پس از آن عنوان شود.

آسیابی بیان کرد: در برخی فضای مجازی تخریب نکردن عوامل عمومی و یا آشوب و آسیب به اموال عمومی را بی‌غیرتی می‌دانستند و ببنید کار به کجا رسیده است.

وی افزود: در بسیاری از کشورهای دنیا مکان‌هایی برای تجمعات وجود دارد و دولت آن کشورها اعتراضات را در نقاط دیگر نمی‌پذیرد و در آن میدان اجازه توقف یک خودرو داده نمی‌شود و اجازه نمی‌دهند امنیت روانی جامعه بهم بریزد.

این مقام مسئول تاکید کرد: در کشور ما هر اتفاق و حوادثی رقم می‌خورد در فضای مجازی با جزئیات آن بیان می‌شود.

آسیابی بیان کرد: سر حقوق‌های نجومی فضاسازی زیادی اتفاق افتاد و مگر ما در کشور چقدر نجومی بگیر داشتیم ولی فضای ایجاد شده علیه حاکمیت جو ناامیدی و بی‌اعتمادی ایجاد کرد و در خصوص بابک زنجانی نیز اینگونه بود.

وی افزود: فشار چوبه دار باعث می‌شد که بابک زنجانی اموال را برگرداند و در بسیاری از کشورها از هر پولی حتی پول کثیف حمایت می‌کنند و با زنده نگه داشتن بابک زنجانی بسیاری از این اموال برگردانده شده است.

این مقام مسئول به دادگاه‌های ویژه رسیدگی به پرونده‌های جرائم اقتصادی اشاره کرد و افزود: نباید در این پرونده‌ها سیاه نمایی شود.

آسیابی بیان کرد: در پرونده های فساد اقتصادی محکم برخورد می‌کنیم و با کسی تعارفی نداریم و در مسائل قضایی به جناح و گروه نگاه نمی‌کنیم. 

وی گفت: هنوز پرونده شهردار سابق گرگان منجر به حکم قطعی نشده است و به واسطه قرار وثیقه آزاد است و پس از قطعی شدن حکم در مواردی که قانون اجازه می‌دهد اطلاع رسانی می‌شود.

این مقام مسئول بابیان اینکه برخوردهای قضائیه در ۱۰ سال گذشته منجر به کاهش بسیاری از پرونده‌ها شده است، افزود: نظارت‌های درون سازمانی و فراسازمانی و سیستمی داریم و در بحث دولت الکترونیک بسیاری از تخلفات کاهش یافته است.

آسیابی بیان کرد: حق اعتراض را نفی نمی‌کنیم و یک حق می دانیم ولی این اعتراض باید به چه شکلی باشد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.