1402-01-14 10:10
1495
2
84297
تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی مطرح کرد:

سیزده‌بدر فراموش‌نشدنی ملت ایران/ روزی که طاغوت بدر شد

تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی، سیزده‌بدر سال ۱۳۵۸ را شادترین سیزده‌بدر مردم ایران دانست و گفت: ملت ایران فردای روز ۱۲ فروردین که مصادف با سیزده‌بدر بود شادترین روز را تجربه کردند.

به گزارش گلستان ما، غلامرضا خارکوهی با اشاره به تحولات ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه سال ۱۳۵۸ اظهار کرد: مردم ایران در آن زمان پس از سال‌ها مبارزه علیه رژیم پهلوی خواستار تاسیس حکومت جمهوری اسلامی شدند. 

وی افزود: مردم در دوران مبارزه علیه شاه در راهپیمایی‌ها و اجتماعات سیاسی شعار "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" سر می‌دادند و این خواسته روز دهم و یازدهم فروردین سال ۵۸ به رفراندوم گذاشته شد که بیش از ۹۸ درصد مردم آزادانه و مشتاقانه به این نوع حکومت رای "آری" دادند.

این تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی با بیان اینکه افرادی با این نوع حکومت مخالف بودند، می‌توانستند در صورت مخالفت، رای "نه" بدهند، تصریح کرد: پس از بازشماری آراء معلوم شد که مخالفان جمهوری اسلامی ۳۴ نوع حکومت مختلف را تقاضا کرده‌اند و جمع آرای اینها هم کمتر از دو درصد شرکت‌کنندگان را شامل می‌شد.

خارکوهی اضافه کرد: حتی اگر مخالفان جمهوری اسلامی اکثریت بودند باز هم تاسیس ۳۴ نوع حکومت عملی، منطقی و عقلانی نبود. چون هر کشوری فقط یک نوع حکومت دارد نه بیش از ۳۰ نوع.

وی تاکید کرد: امام راحل پس از پایان رفراندوم، در روز ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ بنا به رای و خواسته اکثریت مردم، رسمیت نظام جمهوری اسلامی را در کشور ایران اعلام کرد لذا فردای آن روز که مصادف با سیزده‌بدر بود مردم شادترین روز را برگزار کردند.

این تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) بر همین اساس دستور داد که قانون اساسی جمهوری اسلامی تدوین شود و این قانون هم به رای عمومی ملت گذاشته شود، یادآور شد: این مهم نیز انجام شد و باز هم اکثریت مردم به آن رای دادند لذا هر دو رفراندوم طبق یک روال منطقی، حقوقی و عرف بین‌الملل انجام شد.

خارکوهی خاطرنشان کرد: با این وجود برخی از گروه‌های سیاسی مخالف که می‌دانستند رای آنها بسیار ناچیز است، به جای همراهی با اکثریت ملت و احترام به رای مردم، اقدام به جنگ مسلحانه علیه نظام جمهوری اسلامی کردند که نه تنها نتیجه‌ای نگرفتند بلکه هم خود را به کشتن داده و هم مردم بی‌گناه شهرها و روستاهای مناطق مرزی ایران را شهید، معلول و آواره کردند و موجب تخریب و عقب‌ماندگی آن مناطق شدند.

وی با تاکید بر اینکه گروه‌های مسلح و آشوبگر در روز رفراندوم مردم را تهدید می‌کردند که در انتخابات شرکت نکنند، افزود: این در حالی بود که رفراندوم جمهوری اسلامی، نخستین انتخابات آزاد و پرمشارکت در تاریخ ایران بود و مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفت.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.