1399-10-16 13:37
7598
4
72482

سیاه رودبار بهشت گمشده و سرزمین سرخدار استان گلستان+ تصاویر

روستای سیاه‌ رودبار از توابع شهرستان علی‌آبادکتول در استان گلستان است. برای رسیدن به این روستا در شهرستان علی‌آباد سراغ «دهنه‌ زرین‌گل» را بگیرید و وارد جاده فرعی شوید. این جاده شما را به روستاهای ییلاقی گلستان می‌برد.

به گزارش گلستان ما، روستای سیاه‌ رودبار از توابع شهرستان علی‌آبادکتول در استان گلستان است. برای رسیدن به این روستا در شهرستان علی‌آباد سراغ «دهنه‌ زرین‌گل» را بگیرید و وارد جاده فرعی شوید. این جاده شما را به روستاهای ییلاقی گلستان می‌برد.

روستاهایی که در پیچ‌و‌تاب کوهستان جای گرفته‌اند و چشم اندازی زیبا از کوه و جنگل را جلوی چشمانتان به نمایش می‌گذارند. هرچه جلوتر می‌روید جاده پرپیچ‌وخم‌تر و زیباتر می‌شود. در بسیاری از نقاط جاده درختان جنگلی از دو طرف به هم رسیده‌اند و دالان‌هایی زیبا در مسیر ساخته‌اند.

برای رسیدن به روستای سیاه‌‌ رودبار باید از روستا «میان‌‌رستاق» بگذرید و دوباره در مسیری کوهستانی و بسیار پرپیچ‌وخم حرکت کنید تا کم‌کم به جایی برسید که درختان جنگلی کمتر و روستای سیاه‌ رودبار کوچک در سمت راست جاده نمایان می‌شود.

رودخانه روستای سیاه‌ رودبار در تمام سال پوشیده از خزه‌هایی به رنگ سبز تیره است. طوری‌که وقتی از دور به سطح آن رودخانه نگاه کنید، رنگ آن سیاه به نظر می‌رسد. ازاین‌رو اینجا را سیاه‌رودبار نامیده‌اند.

پاییزش از آن پاییزهای هزاررنگ است که جان می‌دهد برای قدم زدن و شاعر شدن. زمستانش از آن جور زمستان‌ها است که دوست‌دارید پاهایتان را ببرید زیر کرسی‌های خانه‌ مادربزرگ‌ و چای گرم بنوشید و گل‌بگویید و گل‌بشنوید تا شادی لحظه‌هایتان تمام جنگل را فراگیرد.

محصولات طبیعی و گیاهی هم در سیاه‌رودبار فراوان است. مثل تمام این منطقه، سیاه‌رودبار هم برنج دارد. انواع گیاهان دارویی در این روستا فراوان است؛ اما محصول طبیعی و متفاوتی در سیاه‌رودبار وجود دارد، به‌نام عسل نمدار که از درختی جنگلی به اسم نمدار استخراج می‌شود.

جاذبه بزرگ گردشگری در این روستا همان جنگل‌های انبوهش است. جنگل‌هایی که در تمام سال دیدنی و زیبا هستند. سیاه‌رودبار چون در پیچ‌و‌تاب کوهستان واقع شده، جنگل‌های انبوه‌تری دارد. لذت جنگل‌نوردی در این روستا و دیدن درختان بلوط، انجیلی و افرا را هرگز فراموش نخواهید کرد؛ اما جنگل‌های این منطقه درخت دیگری هم دارد به اسم سرخدار که هیچ کجای ایران نیست.

امروزه روستای سیاه‌ رودبار بیشتر به سرخدارش معروف است. درخت سوزنی‌برگی که در تمام سال سرسبز است، درخت متفاوت، با ارزش و با شکوه جنگل‌های هیرکانی که خواهان فراوانی دارد.

از زیبایی های این بهشت گمشده هر چه بگوییم کم است، شما بگویید، آیا تجربه ای از سفر به سیاه رودبار داشته اید؟

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.