1401-11-15 11:00
483
0
83383
در میزگرد «44 سال افتخار و کارنامه دستاوردهای انقلاب اسلامی» مطرح شد؛

زانو زدن استکبار جهانی در برابر «استقلال» انقلاب اسلامی/ عصبانیت دشمن از 44 سال افتخار

گلستان ما در میزگردی با عنوان «44 سال افتخار و کارنامه دستاوردهای انقلاب اسلامی» به تشریح این موفقیت‌ها از نگاه مدیران استان پرداخته است.

به گزارش گلستان ما، 44 سال بالندگی، 44 سال پیشرفت و اقتدار با وجود تحریم و تهدید دشمن، در این چهار دهه‌ای که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته، فعالیت‌های بسیار زیادی برای استمرار انقلاب انجام گرفت، پایگاه خبری گلستان ما در میزگردی با عنوان «44 سال افتخار و کارنامه دستاوردهای انقلاب اسلامی» به تشریح این موفقیت‌ها از نگاه مدیران استان پرداخته است.

محصول تلاش 44 ‌ساله، اکنون برابر چشم ما است؛ کشور و ملّتی مستقل، آزاد، مقتدر، باعزّت، متدیّن، پیشرفته در علم، انباشته از تجربه‌هایی گران‌بها، مطمئن و امیدوار، دارای تأثیر اساسی در منطقه و دارای منطق قوی در مسائل جهانی، رکورددار در شتاب پیشرفت‌های علمی، ر کورددار در رسیدن به رتبه‌های بالا در دانش‌ها و فنّاوری‌های مهم از قبیل هسته‌ای و سلّول‌های بنیادی و نانو و هوافضا و امثال آن، سرآمد در گسترش خدمات اجتماعی، سرآمد در انگیزه‌های جهادی میان جوانان، سرآمد در جمعیّت جوان کارآمد، و بسی ویژگی‌های افتخارآمیز دیگر که همگی محصول انقلاب و نتیجه‌ی جهت‌گیری‌های انقلابی و جهادی است.

زانو زدن استکبار جهانی در برابر «استقلال» انقلاب اسلامی

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان در میزگرد تخصصی «44 سال افتخار و کارنامه دستاوردهای انقلاب اسلامی» گفت: انقلاب اسلامی به یک انحطاط تاریخی طولانی پایان داد و کشور که در دوران پهلوی و قاجار به شدت تحقیر و عقب مانده بود، در مسیر پیشرفت سریع قرار گرفت.

حجت‌الاسلام رضا دیلمی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در گام نخست، رژیم ننگین سلطنت استبدادی را به حکومت مردمی و مردم‌سالاری تبدیل کرد، افزود: امام خمینی (ره) عنصر اراده‌ ملّی را که جان‌مایه‌‌ پیشرفت همه‌جانبه و حقیقی است در کانون مدیریت کشور وارد کرد.

وی با اشاره به نقش جوانان به عنوان میدان‌دار اصلی حوادث و عرصه مدیریتی در انقلاب اسلامی گفت: امام روحیه‌ و باور «ما می‌توانیم» را به همگان منتقل کرد، تکیه به توانایی داخلی را به همه آموخت و این منشأ برکات بزرگ شد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان بیان کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب قرآنی است و در سیره معصومین علیهم‌السلام و مکتب امام خمینی (ره) «استکبارستیزی و مبارزه با طاغوت» یکی از مولفه‌های مهم بود و همین رویکرد با رهبری بنیانگذار انقلاب اسلامی منجر به معجزه قرن شد.

حجت‌الاسلام رضا دیلمی افزود: خاندان منحوس پهلوی دست‌نشانده نظام استکباری بودند که با بی‌عدالتی و تبعیض مردم را دچار چالش کردند.

وی گفت: روحانیت انقلابی همواره در صحنه حضور پررنگی داشتند، امام خمینی (ره) به سه مولفه در سیر تمدنی آراسته شده بود از جمله معنویت، روحیه حماسی و عقلانیت که با این مولفه تحول بزرگی در منطقه رقم زد و امروز ۴۴ سالگی این پیروزی شکوهمند را جشن می‌گیریم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره اینکه انقلاب اسلامی موتور پیشران کشور در بخش‌های‌ علم و فناوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی و عمرانی شد، اظهار کرد: تاکنون ثمرات بالنده‌ آن روزبه‌روز فراگیرتر می‌شود.

دیلمی با بیان اینکه ایران پیش ‌از انقلاب، در تولید علم و فناوری صفر بود، گفت: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هزاران شرکت دانش‌بنیان، هزاران طرح زیرساختی و ضروری برای کشور، میلیون‌ها تحصیل‌کرده‌ دانشگاهی شکل گرفت و تربیت شدند.

وی به حضور پرشور مردم به ویژه جوانان در آئین معنوی اعتکاف گفت: اعتکاف محصول انقلاب اسلامی است، رشد معنویت و توکل به خدا توانست انقلاب اسلامی را به درجه‌های مهم پیشرفت و اقتدار برساند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با برشمردن رشد موسسات قرآنی، تشکل‌های دینی و گروه‌های جهادی در بوم استان بیان کرد: در سیل و کرونا مردم با اعتقادات مذهبی که داشتند به میدان آمدند و حماسه آفرین شدند.

دیلمی گفت: باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را تبیین کنیم و یکی از  دستاوردها انقلاب جوانان مومن و انقلابی هستند و موتور محرکه پیشرفت نظام محسوب می‌شوند.

دشمن از استقلال ایران ناراحت و عصبانی است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: امام(ره) عزیز ابراهیم صفت است و با تبر تبر خود بت وابستکی این کشور را درهم شکست و زنجیرهای فرهنگی و اعتقادی که این کشور به غرب داشت را از هم گسست.

غلامرضا منتظری در این میزگرد تخصصی بیان کرد: امام(ره) عزیز ابراهیم صفت است و با تبر تبر خود بت وابستکی این کشور را درهم شکست و زنجیرهای فرهنگی و اعتقادی که این کشور به غرب داشت را از هم گسست و اعتقاد داشت  اگر جامعه از این زنجیرهای فرهنگی و وابستگی  نجات پیدا نکند به شکوفایی و عظمت نخواهد رسید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس  ادامه داد: چرا جامعه وابستگی و کشور وابسته یک کشور شکننده و متکی می‌شود که اگر روزی اعصایی اتکاء آن را بگیرند زمین خواهد خورد وغرب همواره  تلاش کرد که اعصای برای کشور ما شود تا ما همیشه محتاج آنها باشیم و  هر وقت خود را کنار کشید زمین بخوریم، امام (ره) تلاش کرد که کشور دست به زانوی خود بگذارد و به کسی وابسته نشود.

منتظری تاکید کرد: این روحیه و اعتقاد باعث شده که سالها جنگ روانی دشمنان خنثی شود،  و این در حالی است که روزی تقی‌زاده در دوره رضا خان بیان می‌کند نخستین بمب گرایش به غرب را در آسمان ایران منفجر کردم و بیان می کردند برای تمدن رسیدن باید از سر تا نوک پا غربی شویم.

وی ابراز داشت: امام(ره) به ما تعلیم داد که ما می‌توانیم روی پای خود ایست کنیم و در شعار کلیدی نیز به استقلال این کشور توجه داشت واگر استقلال این کشور نبود روند وابستگی را شاهد بودیم.

این مقام مسئول بابیان اینکه دشمن از استقلال ایران ناراحت و عصبانی است و می خواهد ایران به یکصد سال قبل  برگردد و باز پرچم وابستگی در این کشور به اهتزاز در بیاید و برای اینکه دچار این مسئله نشویم باید به راهبردهایی که رهبر انقلاب پیش پای ما قرار داده پیش برویم.

منتظری بیان کرد: پیش از انقلاب ما کشور مصرف کننده  بودیم و یک زمانی وقتی محمدرضا پهلوی تصور می کرد که معادلات به این نقطه رسید که  قدرت جهان آلمان شود حتی نمی توانست رادیوی آلمان را گوش کند و  وقتی انگلیسی ها فهمیدند بیان کردند که چرا رادیوی آلمان گوش می دهید و یا روزی شاه گریه می کرد که چه شاهی هستم که فرمانده نیروی هوایی آمریکا به فرماندهان ما دستور می دهد که پرواز کنند و نقطه ای را بمب باران کنند.

وی ابراز داشت: ایران بعد از انقلاب یک ایران ایستاده و مستقل است که حضور آن در منطقه تعیین کننده است و حضور سردار حاج قاسم نماد این ملت است و اگر  انقلاب اسلامی نبود امروز چیزی به نام حماس و جنبش یمن و جبهه مقاومت نداشتیم و این آثار منطقه ای انقلاب اسلامی است که معادلات جهانی را تعیین می کند.

این نماینده مجلس متذکر شد: یکی از کارشناسان برجسته غرب می گوید اگر آمریکا بخواهد بر منطقه خاورمیانه مسلط شود سه مانع برپیشرویش وجود دارد، نخست قدرت اقتصاد و توسعه چین، دوم قدرت رو به توسعه انقلاب اسلامی ایران و سوم تسلط بر منافع نفتی منطقه و  برای اینکه منابع نفتی دست پیدا کند و جلوی اقتصاد چین را بگیرد باید بتواند انقلاب اسلامی را مهار کند و این مسئله ریشه دشمنی های آمریکا را نشان می دهد.

منتظری بیان کرد: اعتقاد من این است کاستی های فراوانی در انقلاب اسلامی وجود دارد و نباید به خود مقرور شویم و انقلاب راه خود را می رود ولی برخی انقلابی عمل نکردیم و از قطار انقلاب پیاده شدیم.

وی افزود: انقلاب یک مدل است و الگو است و دو دلیل برای صادر شدن آن وجود دارد این انقلاب با نهضت امام(ره) آغاز شده و ظرفیت ساز شکلگیری حضرت مهدی (عج) است  و لذا دشمن تلاش می کند این کشور رنگ ارامش و اسایش را نبیند چرا که می داند که در آرامش این کشور استعدادهای خود را شکوفا خواهد کرد و ریشه اغتشاشات نیز به این دلیل است.

«الگوی سوم زن» دستاورد انقلاب اسلامی است

رئیس پردیس امام‌خمینی(ره) دانشگاه فرهنگیان گرگان گفت: انقلاب اسلامی هویتی دوباره به زن بخشید و جایگاه شایسته برای زن رقم خورد و به ظرفیت‌های متعدد و کارکرد‌های مختلف بانوان در سطح جامعه توجه شد.

کلثوم غفاری در این میزگرد تخصصی با اشاره به اینکه پیامبر مکرم اسلام (ص) در عصر جاهلیت هویت زن را در طول تاریخ بازخوانی کردند، گفت: در زمانی که جامعه از داشتن فرزند دختر احساس سرشکستگی می‌کردند اما پیامبر مکرم اسلام (ص) این نگاه را تغییر داد و زن به عنوان محور خانواده و اساس آفرینش شناخته شد.

رئیس پردیس امام‌خمینی(ره) دانشگاه فرهنگیان گرگان با اشاره به نقش امام خمینی در هویت‌بخشی به جایگاه بانوان تصریح کرد: در انقلاب اسلامی نیز امام(ره) چنین نگاهی را برای بانوان در تاریخ رقم زد، در خاورمیانه جایگاهی که برای زنان توسط آتاترک در ترکیه، ‌امان الله خان در افغانستان و رضاخان و فرزندش در ایران شخصیت زن سخیف شد و پهلوی پوشش زیبای زن ایرانی را گرفت و آن را با برهنگی به میدان جامعه فرستاد و این مسأله باعث شد که تحصیل زنان محدود شود.

غلامی بیان کرد: انقلاب اسلامی هویتی دوباره به زن بخشید و جایگاه شایسته برای زن رقم خورد و به ظرفیت‌های متعدد و کارکرد‌های مختلف بانوان در سطح جامعه توجه شد.

وی ابراز کرد: هویت زن در انقلاب اسلامی تجدید دوباره پیدا کرد، چیزی که می‌توانیم جزء دستاورد‌های انقلاب نامید بحث حضور زن در عرصه مختلف است و زن در فرهنگ شرق به عنوان زن خانه نشین معنا شده و در فرهنگ غرب به عنوان موجودی که در اجتماع مورد استفاده ابزاری قرار گرفته توجه شده ولی در انقلاب اسلامی الگوی سوم زن مطرح شد و رهبر انقلاب اسلامی به این نبوغ حضرت امام (ره) توجه دارد، واژه الگوی سوم در امتداد حرکت پیامبرگونه امام راحل بود.

این مقام مسئول بیان کرد: در عرصه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی حضور بانوان را شاهد هستیم، نخستین زن بازرگان حضرت خدیجه (ص) ‌است و امروز بانوان زیادی در عرصه اقتصادی و بازارگان فعالیت دارند و در عرصه علمی نیز شاهد تعداد زیادی از بانوان به عنوان هیئت علمی دانشگاه هستیم.

غلامی گفت: بر اساس آمارهای سازمان سنجش حضور بانوان به جای ۵۰ درصد به بیش از این میزان رسیده است و این نشانه اعتماد به نفس بانوان برای ایفاء نقش اجتماعی است.

وی تأکید کرد: در عرصه ورزش نیز مدال‌های پرافتخاری از سوی بانوان داریم و حتی بانوان معلول ما در پاراالمپیک بانوان مدال کسب می‌کنند.

غلامی یادآور شد: باید شرایطی فراهم شود که زن بتواند در متن جامعه باشد و در عرصه‌های مختلف فعالیت داشته باشد و پزشکان متخصص در عرصه مختلف زنان فرهیخته‌ای هستند که باید خدمت کنند و توجه به حضور زنان در عرصه مدیریتی باید تقویت شود.

این مقام مسئول تأکید کرد: در بسیاری از قانون‌گذاری‌ها حضور زنان کمی کمرنگ است و بار‌ها و بار‌ها تأکید داشتند که این مسأله مورد توجه مسئولان قرار گیرد، خانم‌ها خودشان را ثابت کردند حضورشان را در هشت سال جنگ شاهد هستیم و حتی زنان رزمنده داریم و بانوانی داریم.

غلامی تأکید کرد: زن محور خانواده است و علاوه بر اینکه خود یک بانو است نگاه تسهیلگرانه‌ای باید به زنان شود تا بتواند از وظایف دیگر خود نیز غافل نشود، وجود زن انسان ساز است و بار‌ها و بار‌ها به این مسأله تأکید کردیم که حضور زن در عرصه‌های اجتماعی نباید تساوی‌گرایانه باشد.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.