1393-05-14 19:29
2159
12
573

رسالت اصلی خبرنگاران بررسی مشکلات مردم و جامعه است / اهالی رسانه روحیه مطالبه گری خود را حفظ نمایند

خبرنگارهفته نامه پژواک سخن با تاکید بر اینکه اهالی رسانه باید روحیه مطالبه گری خود را حفظ نمایند ، افزود : رسالت اصلی خبرنگار بررسی مشکلات مردمی و پیگیری رفع مشکل مردم و جامعه است.

به گزارش گلستان ما ، هادی علمدار خبرنگارهفته نامه پژواک سخن در گفتگو با گلستان ما با اشاره به اینکه یکی از نیازهای عرصه رسانه ایجاد فضای همدلی بین اصحاب رسانه می باشد ، اظهار کرد : روز خبرنگار فرصتی برای ایجاد همدلی بیشتر بین اصحاب رسانه است .

وی در ادامه تصریح کرد : خبرنگاران باید قدر جایگاه خود را بدانند و درغیر اینصورت مسئولین هم برای جایگاه رفیع خبرنگاران اهمیت قائل نخواهند شد .

علمدار خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در زمینه خبرنگاری باید انجام شود برگزاری جلسات هم اندیشی برای آسیب شناسی و رفع مشکلات حوزه خبرنگاری است.

این فعال رسانه ای با تاکید بر اینکه اهالی رسانه باید روحیه مطالبه گری خود را حفظ نمایند ، افزود : رسالت اصلی خبرنگار بررسی مشکلات مردمی و پیگیری رفع مشکل مردم و جامعه است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از رسالت های خبرنگاران امانتداری و راستگویی است ، اذعان کرد: خبرنگاران به عنوان چشم بیدار جامعه می توانند هدایتگر مردم و مسئولین باشند و در صورت لزوم هشدار دهنده باشند.

خبرنگارهفته نامه پژواک سخن ، افزود: اصحاب رسانه می توانند به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولین نقش موثری در آگاهی بخشی به جامعه و پیشبرد برخی امور داشته باشند.

علمدار در ادامه با اشاره به اینکه برخی نشریات با دریافت آگهی امورات خود را می گذرانند، تصریح کرد: برخی از نشریات بین مطالبی که خبرنگاران با تلاش و پیگیری تهیه می نمایند و رپرتاژ آگهی تفاوتی نمی گذارند که این امر سوء تفاهم زیادی را برای مسئولان به وجود آورده و بین خبرنگاران و آگهی‎ بگیران تفاوتی را قائل نمی شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از خبرنگاران از تکرار مشکلات خود خسته شده اند و برخی از آنها این مشکلات را به فراموشی سپرده اند ، گفت : مسئولین به ظاهر مشکلات خبرنگاران و حقوق قانونی آنها را قبول دارند و همیشه از رسالت خبرنگاری سخن به میان می آورند اما دریغ از اینکه برای انجام چنین رسالتی باید حق و حقوق خبرنگاران نیز رعایت شود .

این فعال فرهنگی افزود : کسی که پا به عرصه خبرنگاری می‎گذارد به تدریج متوجه موضوعات مختلفی همچون نداشتن مسکن ، نداشتن بیمه ، عدم قرارداد ، نداشتن حقوق ثابت و مناسب ، نداشتن امنیت شغلی و از همه مهم‎تر عدم حفظ موقعیت و شان یک خبرنگار می‎شود.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

بی خبر

بابا فعال رسانه ای؟؟؟؟؟!!!!!از کی تا بحال این علمدار شده فعال رسانه ای؟؟بابا اگه اینطوریه منم انیشتینم دیگه!!!!خلاصه تو این آخرالزمان ادم حرف هایی میشنوه که شاخ رو سرش سبز میشه

0
0
پاسخ
1393-05-15 00:28
محسن م

میگم گلستان ما هم عجب عتیقه هایی را رو می کندالبته شهر که شلوغ بشه قورباغه هم هفت تیر می کشه !

0
0
پاسخ
1393-05-15 02:02
جعفر

علمدار را دو سالی است می شناسم، بچه مودبیه و سرش توی کار خودشه ، اگه همین جور ادامه بده خبرنگار موفقی میشه .به امید موفقیت نیروهای ولایی و ارزشگرا

0
0
پاسخ
1393-05-15 02:05
خبردار

آقای علمدار یک خبرنگار فعال و حقیقت جو است که در کارش بسیار جدی است.

0
0
پاسخ
1393-05-15 09:00
بی طرف

[quote name="بی خبر"]بابا فعال رسانه ای؟؟؟؟؟!!!!!از کی تا بحال این علمدار شده فعال رسانه ای؟؟بابا اگه اینطوریه منم انیشتینم دیگه!!!!خلاصه تو این آخرالزمان ادم حرف هایی میشنوه که شاخ رو سرش سبز میشه[/quote]لطفا" تن این انیشتن بیچاره رو توی گور نلرزونید با اون ادبیات بد و افتضاحتون.

0
0
پاسخ
1393-05-15 05:35
خبرنگار

سلام شما که امروز این همه مطلب در خصوص روز خبرنگار و در حمایت از خبرنگار کارکردید چرا کامنت هایی که به یک خبرنگار توهین می کند رو منتشر می کنید.واقعا متاسفم برای شما!!این نشان دهنده عدم صداقت شماست .

0
0
پاسخ
1393-05-15 13:33

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.