1401-02-20 14:44
329
0
79939
سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان

رزمایش کنترل بازار کالاهای اساسی در گلستان آغاز شد

حسن زاده گفت: رزمایش کنترل وضعیت بازار عرضه و توزیع کالاهای اساسی در این استان با هدف نظارت بر فعالیت فروشگاه‌ها آغاز شد.

به گزارش گلستان ما؛ درویشعلی حسن زاده افزود: هدف از برگزاری این رزمایش سه روزه نظارت و پایش کالاهای اساسی در بخش عمده فروشان، فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای ، مراکز خرید عمده در شهرهای استان برای حفظ آرامش بازار، ارزیابی وضعیت کنونی تامین و توزیع و اعلام رفع کمبودها است.

در نخستین روز اجرای این رزمایش هزار و ۷۸۰ مورد بازرسی توسط گروه های مزبور از بازار استان (خرده فروشی، فروشگاه های زنجیره ای و بزرگ و بخشی از انبارهای مرتبط) در عرضه کالاهای اساسی از جمله روغن، شکر، برنج ، پروتئین ، کالاهای سلولزی شامل دستمال و پوشاک بچه و میوه و تره بار انجام و گزارش کمبود برخی از کالاها به وزارت صنعت ، معدن و تجارت ارسال شد.

علاوه بر این، گروه های اعزامی ۱۲۱ فقره پرونده تخلف از جمله در حوزه گران فروشی و کم فروشی ثبت کردند.

با پایش انجام شده در بازار استان، عرضه مرغ و تخم مرغ مشکل نداشته و قیمت این کالاها هم متعادل است.

در تامین روغن مشکلی وجود ندارد ولی افزایش تقاضا باعث شده در میزان توزیع و تقاضا فاصله ای به وجود بیاید که این خلاء در حال رفع شدن است.

همچنین ماکارونی در بازار گلستان به دلیل اصلاح قیمت با افزایش تقاضا مواجه شد ولی کارخانه های تولید این محصول فعال بوده و نگرانی از بابت کمیاب شدن آن وجود ندارد.

 


 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.