1400-09-28 14:40
409
0
77622
مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان:

راه اندازی سامانه بی سیم رادیویی دیجیتال در منابع طبیعی گلستان/ اخراج ۱۳ نیروی حفاظتی متخلف از منابع طبیعی گلستان

لطفی گفت: در استان گلستان سیستم رادیویی و بی سیمی را ارتقا دادیم و تجهیزات بی سیم های منابع طبیعی دیجیتال شدند که توانایی ثبت اطلاعات موقعیت همکاران را دارند و این سامانه در چند روز آینده راه اندازی می شود.

به گزارش گلستان ما؛ عبدالرحیم لطفی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: در آتش سوزی تابستان اخیر همکاران پر تلاش بودند و وظیفه اصلی همکاران ما حفاظت است و بحث بعدی احیا و توسعه است.
مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان  ادامه داد: تلاش ما این است که در استان گلستان که یک میلیون سیصد هزار هکتار عرصه منابع طبیعی داریم کیفیت گیاهی مرتع کاهش پیدا نکند.
لطفی تاکید کرد: مسوولان زمزمه هایی طرح خروج دام از جنگل را ناموفق می دانند وجود دام در جنگل با این شرایط باعث می شود نهال های تازه مورد آسیب دام قرار بگیرد و درختان قدیمی بمانند.
وی افزود: در هشت ماهه امسال ۳۲۸تخریب و تجاوز به عرصه های منابع طبیعی ۳۲۰هکتار که برای آن ۴۹۰فقره قطع درخت ۵۵۸فقرع پرونده تعلیف غیر مجاز دام و یک هزار و ۲۰۰ پرونده در حال رسیدگی داریم و همچنین   ۱۰۵فقره  پرونده ما مربوط به جنگل ها است.
مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان یادآور شد: در استان گلستان سیستم رادیویی و بی سیمی را ارتقا دادیم و تجهیزات بی سیم های منابع طبیعی دیجیتال شدند که توانایی ثبت اطلاعات موقعیت همکاران را دارند و این سامانه در چند روز آینده راه اندازی می شود.
لطفی بیان کرد: نیروهای حفاظتی با لباس جدید کل نیروهای حفاظتی از ماه آینده با یک فرم خاصی دیده می شوند.
وی افزود: نیاز است که به منظور پایش منابع طبیعی در سطح استان ۲۵ دوربین داشته باشیم که در حال حاضر  ۶دوربین داریم   و ۲۴ ماشین های آتش نشانی در اختیار داریم که با توجه به وسعت منابع طبیعی و شرایط آب و هوایی باید این تعداد به  ۴۰خودرو برسد.

این مقام مسئول تاکید کرد: در سال  بیش از هزار هکتار بیابان زدایی انجام می دهیم و در کنار آن نهال کاری های سال های گذشته آبیاری آن نیز انجام می شود و  ۱۷هزار هکتار کار احیایی جنگل و مرتع با سرمایه گذاری ۲۳میلیاردی بوده که  ۱۰میلیارد اعتبار دولتی بوده است.
لطفی بابیان اینکه در تاکنون ۵۰۰ هزار نهال تولید کردیم، افزود: از ابتدای سال ۱۳نیرو حفاظتی را که با افراد قاچاقچی چوب همکاری می کردند اخراج کردیم، ۵۰۷ نیروی حفاظتی در حال حاضر با منابع طبیعی استان گلستان همکاری می کنند و ۷۰نفر در قالب فرمانده نیروی حافظت و نیروی رسمی در حال کار هستند.

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.