1401-11-15 12:10
657
0
83380
الگوی سوم زن دستاورد انقلاب اسلامی/ انقلاب اسلامی جایگاه اجتماعی زن را احیاء کرد

رئیس دانشگاه فرهنگیان پردیس خواهران گلستان مطرح کرد:

رئیس دانشگاه فرهنگیان پردیس خواهران گلستان گفت: انقلاب اسلامی هویتی دوباره به زن بخشید و جایگاه شایسته برای زن رقم خورد و به ظرفیت‌های متعدد و کارکرد‌های مختلف بانوان در سطح جامعه توجه شد.

کلثوم غفاری در گفتگو با گلستان ما گفت: پیامبر مکرم اسلام (ص) در عصر جاهلیت هویت زن را در طول تاریخ بازخوانی کردند و در زمانی که جامعه از داشتن فرزند دختر احساس سرشکستگی می‌کردند اما پیامبر مکرم اسلام (ص) این نگاه را تغییر داد و زن به عنوان محور خانواده و اساس آفرینش شناخته شد.
دانشگاه فرهنگیان پردیس خواهران گلستان ادامه داد: در انقلاب اسلامی نیز امام(ره) چنین نگاهی را برای بانوان در تاریخ رقم زد، در خاورمیانه جایگاهی که برای زنان توسط آتاترک در ترکیه، ‌امان الله خان در افغانستان و رضاخان و فرزندش در ایران شخصیت زن سخیف شد و پهلوی پوشش زیبای زن ایرانی را گرفت و آن را با برهنگی به میدان جامعه فرستاد و این مسأله باعث شد که تحصیل زنان محدود شود.
غلامی بیان کرد: انقلاب اسلامی هویتی دوباره به زن بخشید و جایگاه شایسته برای زن رقم خورد و به ظرفیت‌های متعدد و کارکرد‌های مختلف بانوان در سطح جامعه توجه شد.
وی ابراز داشت: هویت زن در انقلاب اسلامی تجدید دوباره پیدا کرد، چیزی که می‌توانیم جزء دستاورد‌های انقلاب نامید بحث حضور زن در عرصه مختلف است و زن در فرهنگ شرق به عنوان زن خانه نشین معنا شده و در فرهنگ غرب به عنوان موجودی که در اجتماع مورد استفاده ابزاری قرار گرفته توجه شده ولی در انقلاب اسلامی الگوی سوم زن مطرح شد و رهبر انقلاب اسلامی به این نبوغ حضرت امام (ره) توجه دارد، واژه الگوی سوم در امتداد حرکت پیامبرگونه امام راحل بود.
این مقام مسئول بیان کرد: در عرصه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی حضور بانوان را شاهد هستیم، نخستین زن بازرگان حضرت خدیجه (ص)‌اتست و امروز بانوان زیادی در عرصه اقتصادی و بازارگان فعالیت دارند و در عرصه علمی نیز شاهد تعداد زیادی از بانوان به عنوان هیئت علمی دانشگاه هستیم و سازمان سنجش این آمار برایش نگران‌کننده است که حضور بانوان به جای ۵۰ درصد به بیش از این میزان رسیده است و این نشانه اعتماد به نفس بانوان برای ایفاء نقش اجتماعی است.
غلامی تأکید کرد: در عرصه ورزش نیز مدال‌های پرأفتخاری از سوی بانوان داریم و حتی بانوان معلول ما در پاراالمپیک بانوان مدال کسب می‌کنند.
وی یادآور شد: باید شرایطی فراهم شود که زن بتواند در متن جامعه باشد و در عرصه‌های مختلف فعالیت داشته باشد و پزشکان متخصص در عرصه مختلف زنان فرهیخته‌ای هستند که باید خدمت کنند و توجه به حضور زنان در عرصه مدیریتی باید تقویت شود.
این مقام مسئول تأکید کرد: در بسیاری از قانون‌گذاری‌ها حضور زنان کمی کمرنگ است و بار‌ها و بار‌ها تأکید داشتند که این مسأله مورد توجه مسئولان قرار گیرد، خانم‌ها خودشان را ثابت کردند حضورشان را در هشت سال جنگ شاهد هستیم و حتی زنان رزمنده داریم و بانوانی داریم.
غلامی تأکید کرد: زن محور خانواده است و علاوه بر اینکه خود یک بانو است نگاه تسهیلگرانه‌ای باید به زنان شود تا بتواند از وظایف دیگر خود نیز غافل نشود، وجود زن انسان ساز است و بار‌ها و بار‌ها به این مسأله تأکید کردیم که حضور زن در عرصه‌های اجتماعی نباید تساوی‌گرایانه باشد.
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.