1403-03-12 08:31
251
0
90218
مدیرکل انتقال خون استان گلستان:

ذخیره استراتژیک خون گلستان به ۱۰ روز رسید

مدیرکل انتقال خون استان گلستان با بیان اینکه ذخیره استراتژیک خون گلستان به ۱۰ روز رسید، گفت: باتوجه‌به نیاز مستمر خون و فرآورده‌های خونی در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد پایگاه گرگان و گنبدکاووس فعال است.

 فاطمه محمدی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» گفت: میزان ذخیره خون استراتژیک استان گلستان ۱۰ روز است و استان گلستان از این نظر وضعیت مطلوبی دارد اما نیاز خون و فرآورده‌های خونی مستمر است و از مردم درخواست می‌کنیم در کنار بیماران باشند و نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون استان گلستان با بیان اینکه در هیچ گروه خونی کمبود نداریم، افزود: در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد پایگاه‌های انتقال خون گرگان و گنبدکاووس باز خواهد بود و پذیرایی اهداکنندگان خون است.

محمدی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۴ هزار و ۷۹۰ گلستانی نسبت به اهدای خون اقدام کردند که آمارها نشان می‌دهد میزان اهدای خون نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش‌یافته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۲ هزار و ۶۰ نفر برای نخستین بار نسبت به اهدای خون اقدام کردند، افزود: ۹ هزار و ۳۶۲ نفر از کسانی که اهدای خون از ابتدای سال داشتند جزو اهداکنندگان مستمر استان به شمار می‌رود که میزان اهداکنندگان خون مستمر گلستان امسال چهار درصد رشد نشان می‌دهد.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۳ هزار و ۳۶۸ نفر از اهداکنندگان خون را افراد باسابقه تشکیل می‌دهند، افزود: یک هزار و ۴۶ بانوی گلستانی نیز از ابتدای سال تاکنون نسبت به اهدای خون اقدام کردند که نسبت به سال گذشته ۰.۵ درصد رشد نشان می‌دهد و انتظار ما این است که باتوجه‌به اینکه بانوان ۵۰ درصد جامعه ما را تشکیل می‌دهند بیش از گذشته نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

محمدی افزود: از ابتدای سال تاکنون بیشترین اهدای خون مربوط به گروه خونی O مثبت بوده و همچنین کمترین اهدای خون نیز مربوط به گروه AB منفی است.
 انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.