1398-11-02 16:44
1953
0
67247
مطالبه گری دانشجویی از انتخابات ؛

دو کاندیدای حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا در جمع دانشجویان چه گفتند ؟

دو کاندیدای جوان حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا در یک محفل دانشجویی به سوالات صریح دانشجویان در خصوص مسائلی نظیر شفافیت ، مالیات ، مسکن ، بانکداری ، انفال ، حقوق های نجومی و ... پاسخ گفتند .

به گزارش گلستان ما ؛ در روزهای اخیر دو تن از کاندیداهای حوزه انتخابیه گرگان مهمان یک محفل دانشجویی بودند ، محفلی که در آن دانشجویان با سوالات سخت و نفس گیر و چالش زا به استقبال کاندیداها رفته و بی پروا سوالات خود را پرسیدند ، چکیده ای از این مباحث را با هم می خوانیم .

با دعوت رهبری در گام دوم انقلاب آمده ام

محمد جواد احمدی کاندیدای جوان حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا در جمع دانشجویان اظهار کرد :  رهبرمعظم انقلاب  گام دوم را ترسیم کرده و نقش جوانان در چهل سال دوم وزنه سنگین تری دارد لذا ما جوانان نباید کنار بشینیم ، من معتقدم رهبری از جوانان برای حضور در حوزه های مختلف دعوت کردند لذا در این عرصه کسانی که بتوانند و نیایند خیانت کردند و آنهایی که نتوانند و بیایند هم خیانت کردند.

احمدی افزود : وضعیت مجلس فعلی را مطلوب نمی بینم و نارضایتی مردمی فراگیر است و در استان ما نیز همین است و نتیجه انتخابات همین را اثبات می کند و مردم سرنوشت دیگری را رقم خواهند زد لذا سالم سازی و جوان سازی در حوزه سیاسی مد نظر من است هر چند در حوزه های اجرایی هم جوانان محکم ورود کنند.

وی تصریح کرد : من روز آخر ثبت نام کردم ،از چند ماه قبل با بزرگان صحبت کردم اما هیچ جا علنی نکردم ولی منتظر ماندم تا هفته آخر نام نویسی ببینم آیا شخصی هست ازش حمایت کنم و مناسب باشد و ملاک های مرا داشته باشد ، پیدا نکردم و لذا نیاز دیدم خودم به میدان بیایم ؛ ملاکهای مد نظر من : نماینده باید جوان لایق متخصص باشد ، در حوزه های مختلف سررشته و قدرت تحلیل داشته باشد.

احمدی گفت : هر کس وعده اجرایی و اشتغال و .. می دهد یا نمی داند وظیفه نماینده چیست یا دارد دروغ می گوید .

این کاندیدای مرکز استان اضافه کرد : بزرگترین مشکل فعلی ما اینست که نگاه این دولت درون زا نیست ، رییس جمهور میگوید ما زبان دنیا را بلدیم و حتی آب خوردن را می توانیم حل کنیم نه تنها آب خوردن حل نشد بلکه زبان دنیا را هم نفهمیدیم ؛ یکی از عرصه هایی که دولت غافل بوده و مجلس نیز ورود نکرده اقتصاد مقاومتی بود چون دولتی ها در اسناد بالادستی فرمانده اقتصاد مقاومتی اند اما این اتفاق نیفتادزضمن اینکه درونمایه اقتصاد مقاومتی درونگرایی است .

احمدی افزود : مجلس باید در حوزه های مختلف در بحث حمایت از تولید کننده داخلی و تسهیل کسب و کار ، مالیات ، قانون مالیات کشور ایراد دارد و آنقدر قوی نیست که از سرمایه های راکد جلوگیری کند ، انباشت سرمایه و عدم ورود به تولید باعث مشکلات می شود.

وی یادآور شد : مجلس ریل کشور را می گذارد و دولت بر مبنای آن کشور را اداره می کند و سرمایه ها باید در جهت تولید باشند، بانکداری ما باید اصلاح شود و این وام ها و سودها دارد کمر تولید و تولید کنده را می شکند ، با تسهیلات ۲۴ تا ۳۰ درصد و تولید کننده هر چقدر کار می کنند به پای تعهدات بانک ها نمی رسند ، متاسفانه پول توانسته پروپاگاندای تبلیغاتی ایجاد کند ، ا شرافیت بلایی است که به جان کشور افتاده ، مسوولین خودشان را در میان مردم قرار نمیدهند و اصلا توی یک فضای دیگری هستند .

عباس علیخانی : طبق وظیفه آمده ام نه تکلیف!

همچنین عباس علیخانی دیگر کاندیدای جوان حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا نیز در جمع دانشجویان اظهار کرد :استان گلستان در اعلام صلاحیتها پیشتاز بوده و‌من از شورای نگهبان تشکر می کنم.

علیخانی در خصوص هدف از آمدنش و آیا این که احساس تکلیف کرده ، افزود : تکلیفی نیست بلکه طبق وظیفه آمده ام ، ما انسانیم و اختیار داریم و نسبت به همنوعان نیز وظیفه داریم ، شمنا اینکه از کودکی درمسایل انقلابی ، در عرصه بسیج هیات مذهبی هنر و قرآن  جزو پیشتازان بودم.

وی تاکید کرد : آنهایی که مرا می شناسند صراحت و‌شجاعت بیان ما را می دانند و هیچ وابستگی به فرد و جریانی نداریم ، وقتی یک موضوعی حق است و مبنای بشری دارد باید به سمت عدالت تمکین کرد و با راستگویی جامعه را پیش ببریم ، سال ۷۷ در جمع جوانان به رییس جمهور وقت گفتم باید به جوانان توجه شود اما این اتفاق نیفتاد تا اینکه مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم را دادند که پخته  بود ولی در مورد آن کم کار شد .

علیخانی بیان داشت : جوانان صادق  ، پاک ، مقید و متدین اند و باید دیده شوند ، باید این افراد پاک جذب شوند ، فقط به سلام و تحویل گرفتن نیست ، باید عملکرد را ببینند ، اما تاکنون اینگونه نبوده و خیلی زا جوانان بخاطر مشائل مختلف نظیر جذب ها در ادارات دلخور هستند ، اجرای بیانیه گام دوم باید کشوری انجام بشود .

این کاندیدای جوان اضافه کرد : مجلس به تنهایی کننده کار نیست ، مجلس باید برود که دولت انقلابی بیاید ، نمایندگان ولایی صادق ما بیاید ، پرسش و پاسخ از کاندیداها باید اوج بگیرد ، در شهرهای بزرگ گرگان مثل جلین ، سرخنکلاته و آق قلا باید از دل این پرسش و پاسخ ها جامعه به سمت مجلس ولایی بودن برود  ، مبارزه با فساد قانونمند باشد ، الان مشکل فساد اداری و اقتصادی داریم ، سوءمدیریت یک قسمتش فساد است .

علیخانی با بیان اینکه صددرصد طرفدار شفافیت هستم، افزود :  باید این شفافیت در همه ابعاد باشد ، اگر نماینده شفاف باشد و دولت همکاری نکند بدرد نمی خورد  ، نماینده باید در تعامل با نماینده ولی فقیه ، استاندار و فرمانده سپاه و امام جمعه باشد تا برای شهرش موثر باشد و یک قدم شهر را جلو بیاورد .

وی گفت : گران کردن بنزین در شب میلاد پیامبر(ص) کار نادرستی بود یعنی یک کارشناس از یک شهرستان این کار را نمی کرد ، زمانش نادرست بود ، حذف کارت سوخت نادرست بود ، شوکی به جامعه بود .امروز بسیج‌ و هیات مذهبی پای کار انقلابند ، یکی از کمبودهای ما ، مطالبه گری است ، باید در این زمینه کار کرد.

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.